Page 113 - 1 Cilt
P. 113
Buradan binanın asıl namaz mekânının aslında Kaynakça:
bir türbe ve bu türbenin de Şah melek hatun A. Nazif Efendi, Mir’at-Kayseriyye, (Kay-
ve ailesine ait olduğu (Mihrap üzerindeki me- seri Tarihi) Haz. Mehmet Palamutoğlu, Kay-
zar taş parçası bir erkeğe aittir) anlaşılmaktadır. seri, 1987.
Her halde iki katlı ve içerisinde mezar taşları Mehmet Çayırdağ, “Kayseri’de Kitabele-
olan türbe, mescide tahvili sırasında tek katlı rinden XV. Ve XVI. Yüz yıllarda Yapıldığı An-
hale getirilmiş mezar taşlarından birinin parça- laşılan İlk Osmanlı Yapıları”, Vakıflar Dergisi,
sı da mihrap üzerine yerleştirilmiştir. Sayı: XIII, Ankara, 1981
Üçüncü kitabesi ise; yine kapının üzerinde Muhammet, KARATAŞ, XVIII. Yy. İkin-
ve ikinci kitabeye göre daha aşağıda bulun- ci Yarınsıdan Kayseri, Doktora Tezi, Kayseri
maktadır. 49x32 cm Ebadındaki üç satırlık bu 1997.
mermer kitabenin tercümesi şu şekildedir; Bu
mübarek mescid Sultan Süleyman Han zama- İlhan, Özkeçeci, Tarihi Kayseri Camisi ve
nında, Dokuz Yüz Altmış Sekiz senesinde imar Mescidleri, Kayseri 1997.
edildi. Tamiratı yaptıran Enbiyanın oğlu Hacı Ali Yeğen, Kayseri’de Tarihi Eserler, Kay-
Bayram’dır. Buradan Enbiyanın oğlu Hacı seri, 1993.
Bayram’ın önce türbe tek yapı olan binayı, bir Halit Erkiletlioğlu; Osmanlılar Zamanın-
son cemaat mahalli ekleyerek ve çeşitli tadilat- da Kayseri, Kayseri, 1996.
ta bulunarak mescid haline getirdiğini anlamak Nazım Şanlı, Kayseri’deki Mescitler, E.Ü.
mümkün olmaktadır. Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yük-
Tarihlendirme : XIV.Yüzyıl başlarında sek Lisans Tezi, Kayseri 1999.
H.700 /M.1300.tarihinde Banisi;Şah Melek
Hatun tarafından yaptırılmıştır inşa edilmiştir
Gubaroğlu Cami, genel görünüş.
Kayseri Taşınmaz Kültür Varlıkları Envanteri 97