Page 466 - 1 Cilt
P. 466
memektedir. Ancak araştırmacılar ahşap ve düz
örtülü olabileceğini ileri sürerler. Fakat bu me-
kanda örtünün nasıl olabileceğine dair herhangi
bir iz bulunmamaktadır. Mumyalığın toprakla
doldurulmuş olabileceği de ileri sürülen görüş-
lerdendir. Yapı üzerinde araştırma yapanlar, gü-
nümüze herhangi bir bakiyesi ulaşmamış çini
süslemenin yerini tartışırlar. Bazıları çini süs-
lemenin iç mekanda olduğunu, kimileri de çini
süslemenin yapının dışında külahında bulundu-
ğu ileri sürmüştür. Tüm bu tartışmalar aslında
yapının Sırçalı Kümbet olarak adlandırılmasın-
dan kaynaklanmaktadır. Yoksa herhangi bir bu-
luntudan hareketle yapılmış tartışmalar değil-
dir. Yapının kubbesinin 1940 yılı onarımları sı-
rasında mimar Macit Kural tarafından yeniden
yapılmış olduğu M.Akok tarafından belirtilir.
Süslemesi : Yapıda kayda değer süsleme
bulunmamaktadır.
Malzeme ve teknik : Düzgün kesme taş
malzeme kullanılmıştır.
Kitabesi : Kitabesi yoktur.
Tarihlendirme : 14.yüzyılın ikinci çeyre-
ğinde yapılmış olmalıdır.
Kaynakça:
Orhan Cezmi Tuncer, Anadolu Kümbetle-
ri, c.2, Ankara, s.22-23.
Alev Çakmakoğlu Kuru, Fetihten Osman-
lı Dönemine Kadar Kayseri’de Türk Devri
Mimarisi, s.440-448.
Mehmet Çayırdağ, Kayseri Tarihi Araştır-
maları, Kayseri 2001, s.356. Sırçalı kümbet, genel görünüş.
Saim Cirtil, Eretna Beyliği Mimarisi,
(Doktora Tezi), Konya 2001, s.224-229.
Halil Edhem, Kayseriyye Şehri, Ankara
1982, s.91-92.
Ali Yeğen, Kayseri’de Tarihi Eserler, Kay-
seri 1993, s.106.
Halit Erkiletlioğlu, Kayseri Tarihi, Kayseri
1993, s.197-198.
Albert Gabriel, Monument Turcs
D’Anatolie, c.I, Paris 1931, s.80.
Mahmut Akok, “Kayseri’de Dört Mezar
Anıtı”, Türk Etnografya Dergisi, S.XII, An-
kara 1969, s.24-25.
450 Kayseri Taşınmaz Kültür Varlıkları Envanteri