Page 339 - 3 Cilt
P. 339

BERKSOY, Funda; The Tree Of Life Motif İn       ÖNEY, Gönül; “Anadolu Selçuklu Sanatında
           The Figural Reliefs Of Anatolion Seljuk Archi-   Hayat Ağacı Motifi”, Belleten, C.XXXII, S.125,
           tecture, (Boğaziçi Üniversitesi Sosyal Bilimler En-  1968, s.25-50.
           titüsü Yayınlanmamış Yüksek Lians Tezi), İstanbul,   ÖNEY,  Gönül;  “Anadolu  Selçuk  Sanatın-
           1988.                                            da Ejder Figürleri”, Belleten, C.XXXIII, S.130,
              EVCİ,  Necmettin,  Türk  Sanatında  Kartal    1969, s.171-216.
           Motifi, (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Ens-  ÖNEY,  Gönül;  “Anadolu  Selçuk  Mimarisinde
           titüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Konya,   Arslan Figürü”, Anadolu, S.13, Ankara, 1971, s.1-64.
           1988.                                              ÖNEY, Gönül; “Anadolu Selçuklu Mimarisin-
              KARAMAĞARALI,  Beyhan;  “İçiçe  Daire         de Avcı Kuşlar, Tek Ve Çift Başlı Kartal”, Malaz-
           Motiflerinin Mahiyeti Hakında”, Sanat Tarihinde   girt Armanağı, Ankara, 1972, s.139-172.
           İkongrafik Araştırmalar Güner İnal’a Armağan, An-  ÖNEY, Gönül; “Selçuklu Mimarisinde Figür-
           kara, 1993, s.249-270.                           lü Kabartma ve Heykel”, Sanat Dünyamız, S.6,
              KILIÇHAN, H.,  Tarih Boyunca Bezeme Sa-       Ocak 1976, s.2-11.
           natı ve Özellikleri, Ankara, 1976.                 ÖNEY,  Gönül;  “Anadolu  Selçuklu  Saray  ve
              MÜLAYİM,  Selçuk;  “Selçuklu  Geometrik       Kervansaray  Kalelerinde  Figür  Dünyası  ve
           Süslemeleri”,  Sanat  Tarihi Araştırmaları  Dergisi,   Semboller”, P-Sanat Kültür Ve Antika Dergisi, S.5,
           C.III, S.9, İstanbul, 1970, s.47-53.             İstanbul, 1997, s.50-65.
              MÜLAYİM,  Selçuk;  “Geometrik  Kompozis-        ÖNEY, Gönül; “Selçuklu Figür Dünyası” Sel-
           yonların Çözümlenmesine Bir Yaklaşım”, Arke-     çuklu Çağında Anadolu Sanatı, (Editör: D. Ku-
           oloji ve Sanat Tarihi Dergisi, S.1, 1982, s.51-59.    ban), Ankara, 2002, s.401-418.
              MÜLAYİM,  Selçuk;  Anadolu Türk  Mimari-        ÖZBEK,  Yıldıray;  “Ortaçağ  Anadolu  Türk
           sinde Geometrik Süslemeler-Selçuklu Çağı, An-    Mimarisinde  Süsleme”,  Türkler,  (Editörler:
           kara, 1982.                                      H.C.Güzel-K.Çiçek-S.Koca), C.VII, Ankara, 2002,
              MÜLAYİM, Selçuk; “Ortaçağ Anadolu Süsle-      s.891-908.
           meciliğinde Geometrik Kompozisyonlar”  Boyut,      ÖZTÜRK, Mürsel, Rumi (Tarihi, Çeşitleri ve
           S.2/10 (Şubat 1983), s.4-5.                      Gelişimi), (Mimar Sinan Üniversitesi Sosyal Bilim-
              MÜLAYİM,  Selçuk;  “Selçuklu  Süsleme  Sa-    ler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi),
           natı”, Selçuklular Devrinde Kültür Ve Medeniyet,   İstanbul, 1988.
           (Editör: A.H. Köker) Kayseri, 1992, s.81-136.      SCHNEİDER, Gerd, Geometrische Bauorna-
              MÜLAYİM,  Selçuk;  “Selçuklu  Sanatında       mende  Der  Seldshuken  İn  Kleinasein,  Wiesba-
           Geometrik  Kompozisyonlar”,  II.  Milli  Selçuklu   den, 1980.
           Kültür ve Medeniyeti Semineri (1-2 Haziran 1992),   ŞAHİNOĞLU, Metin; Anadolu Selçuklu Mi-
           Konya, 1993, s.153-156.                          marisinde  Yazının  Dekoratif  Eleman  Olarak
              NAZA, D.-EMİNE, E.; Anadolu Selçuklu Ker-     Kullanılışı, İstanbul, 1977.
           vansaraylarındaki  Figürlü  Süslemenin  Değer-     ŞAMAN  DOĞAN,  Nermin;  “Oklu  Çakır/
           lendirilmesi, (İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilim-  Oklu  Çark/Gök  Çağrısı:  Selçuklu  Süslemesin-
           ler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi),   de Bir Motif”, I. Uluslararası Selçuklu Kültür ve
           İstanbul, 1995.                                  Medeniyet Kongresi  Bildiriler,  C.I, Konya, 2001,
              ÖDEKAN, Ayla; “Anadolu Selçuklu Çağında       s.243-250.
           Mukarnas  Bezeme”,  Selçuklu  Çağında Anadolu      ŞAMAN  DOĞAN,  Nermin;  “Anadolu  Sel-
           Sanatı,  (Editör:  D.  Kuban), Ankara,  2002,  s.329-  çuklu Dönemi Geometrik Süslemelerine (Yıldız
           335.                                             Kompozisyonlarına) Yüklenen Anlamlar”, Orta-
              ÖNDER, M.; “Selçuk Ejderi”, Türkiye Ve Oto-   çağda Anadolu Prof. Dr. Aynur Durukun’a Arma-
           mobil Kurumu Belleteni, S.8, 1966, s.7-9.        ğan, Ankara, 2002, s.397-414.
              ÖNEY, Gönül; Anadolu Selçuklularında Kuş        TOLGA,  Pelin;  Türk  Mimarisinde  Süsleme,
           Figürleri,  (Ankara  Üniversitesi  Sosyal  Bilimler   İstanbul, 1986.
           Enstitüsü  Yayınlanmamış  Doktora  Tezi),  Ankara,   TUNCAY, Rauf; “XIII ve XIV. Asırlar Arasın-
           1964.                                            da Türk Süsleme Sanatları”, Türk Kültürü, S.2/5,
              ÖNEY, Gönül; Anadolu Selçuklularında Hey-     1964, S.30-37.
           kel, Figürlü Kabartma ve 14.-15. Asırda Devamı,    ÜLKÜ, Candan, “Anadolu Selçuklu Mimarisi
           (Yayınlanmamış Doçentlik Tezi), Ankara, 1966.    Ve Süslemesi”, Türkoloji Ve Türk Tarihi Araştır-
                                                            maları Özel Sayısı, S.4, Ankara, 2002, s.646-650.



                                                              Kayseri Taşınmaz Kültür Varlıkları Envanteri   1345
   334   335   336   337   338   339   340   341   342   343   344