Page 14 - 2 Cilt
P. 14
Süslemesi: Yapıda her hangi bir süs unsuru S. Kocatürk, “Fütüvvet ve Ahilik”, Türk
bulunmamaktadır. Kültürü ve Ahilik, XXI. Ahilik Bayramı
Malzeme ve teknik : Duvar örgülerinde Sempozyumu Tebliğleri (13-15 Eylül 1985)
moloz taş, eyvan kemerlerinde , kapılarda, İstanbul, 1986.
kesme taş malzeme kullanılmıştır. Kuru, Çakmakoğlu, Alev, Fetihten Osman-
Kitabesi : Yoktur. lı Dönemine Kadar Kayseri’de Türk Devri
Tarihlendirme : Anadolu’da XIII. Yüz yıl- Mimarisi, Ankara, 1997.
da zaviyelerde uygulanan plan şemasına ben- Mikail Bayram, Ahi Evren ve Ahi Teşkila-
zerlik göstermektedir. Benzer yapılar olarak tının Kuruluşu, Konya, 1991.
görülen; Niksar Çöreği Büyük Tekkesi, Konya Mehmet Çayırdağ, “Kayseri’de Zamanımı-
‘da 1279 tarihli Sahip Ata Hankahında da orta- za Kadar Gelememiş Olan Bazı Mühim Tari-
da yer alan kubbe ile örtülü mekana dört eyvan hi Binalar”, IX. Türk Tarihi Kongresi, C. II.,
açılmakta, köşelerde odalar yer almaktadır. Ankara, 1988.
Zaviyenin duvar örgüsüne, plan şemasına ve G. Akın, Asya Merkezi Mekan Geleneği,
yapının Ahi Evren ile irtibatlandırılmasına ba- Ankara, 1990.
kılarak XIII. yüzyılda yapılmış olduğu kanaati Yasemin Demircan, Tahrir ve Evkaf Def-
hakim olmaktadır. terlerine Göre Kayseri Vakıfları, Kayseri,
1992.
Kaynakça: Osman Eravşar, “Kayseri Ahi Evren Zavi-
Neşet Çağatay, “Anadolu’da Ahilik ve Bu- yesi” Ortaçağda Anadolu, Prof. Dr. Aynur
nun Kurucusu Ahi Evren”, Belleten, C., XCVI, Durukan’a Armağan, Ankara, 2002
Sayı : 182, Ankara, 1982.
Ahmet Eflaki, Ariflerin Menkıbeleri, C. I,
İstanbul, 1986.
Ahi Evran Zaviyesi, genel görünüş.
478 Kayseri Taşınmaz Kültür Varlıkları Envanteri