Page 321 - 3 Cilt
P. 321
DİLAVER, Sadi; Osmanlı Öncesi Anadolu-Türk que and Madroso Complex”, Annali İstituta Orien-
Mimarisinde Avlu Gelişimi, Trabzon, 1976. tale di Napoli, S.32, 1972, s.151-185.
DURUKAN, Aynur; “Ortaçağ Türk Mimari- FEHERVAN, Geza; “Some Problems Seljua
sinde Restorasyon Çalışmaları” IX. Vakıf Haftası Art”, The Art of Iran and Anatolia from the 11th
th
Kitabı, Ankara, 1991, s.197-212. to the 13 Century A.D., (Editör: W. Watson),
DURUKAN, Aynur; “Anadolu Selçuklu Sana- London, 1974, s.1-12.
tı Açısından Vakfiyelerin Önemi”, Vakıflar Dergi- FIRAT, Sıtkı; Selçuklu Sanatı, Ankara, 1996.
si, S.26, Ankara, 1997. GABRİEL, Albert; “Türk Sanatı ve Tarih-i Sa-
DURUKAN, Aynur; “Artistic Miliev of the nattaki Mevkii”, Hayat, C.40, 1927, s.24-28.
13th Century Anatolia”, Living Poetry of Yunus GABRİEL, Albert; “Les Antiquites Turques
Emre and Jelal ed-Din Rumi Semposium Ann Ab- d’Anatolie”, Syria, S.10,1929, s.257-270.
rar, 3-5 Nisan 1997, (Baskıda). GABRİEL, Albert; Büyük Anadolu Eserleri,
DURUKAN, Aynur; “Anadolu Selçuklu Sana- (Basım Yeri Yok), 1931.
tında Kadın Baniler”, Vakıflar Dergisi, S.27, An- GABRİEL, Albert; “Selçuk Mimarisi” II. Türk
kara, 1998, s.15-36. tarih Kongresi, İstanbul, 20-25 Eylül 1937, Ankara,
DURUKAN, Aynur; “Anadolu Selçuklu Dö- 1937, s.439-440.
nemi Kaynakları Çerçevesinde Baniler (İng. Öz. GABRİEL, Albert; Türk Anıtları, (Çeviren: A.
Patrons of Architecture Durin the Seljuk Period Tütenk), Ankara, 1962.
in the light of Orginal (Sources)”, Sanat Tarihi
Defteri, S.5, 2001, s.43-132. GLÜCK, Heinrich; “Türk Sanatının Dünya-
DURUKAN, Aynur; “Anadolu Selçuklu Dö- daki Mevkii” Türkiyat Mecmuası, C.III. 1935,
s.119-128.
neminde Bani-Sanatçı İlişkileri”, Prof. Dr. Zafer
Bayburtluoğu’na Armağan Sanat Yazıları, (Edi- GÖDE, Kemal; “Selçuklu Türkiye’si Şehir-
törler: M. Denktaş-Y. Özbek), Kayseri, 2001, lerinin Özellikleri”, III. Milli Selçuklu Kültür ve
s.247-287. Medeniyeti Semineri Bildiriler, 20-22 Mayıs 1993,
DURUKAN, Aynur; “Anadolu’da Selçuklu Konya, 1994, s.55-60.
Sanatında Kurcular ve Sanatçılar”, Selçuklu GRUBE, Ernest; “The Art of the Seljuk Turks
Çağında Anadolu Sanatı (Editör: D. Kuban), İs- in Anatolia”, The World of İslam, London, 1966,
tanbul, 2002, s.39-55. s.72-97.
DURUKAN, Aynur; “Selçuklu Dönemi Kültür GÜLTEKİN, Galip; Ortaçağda Türk Tecim ve
Ortamından Bir Kesit: XIII. Yüzyıl”, Türkler, Sanat Hayatı, Esnaf Teşkilatı, Ankara, 1938.
(Editörler: H.C. Güzel-K.Çiçek-S.Koca), C.VII, GÜN, İsmail; Selçuk Kültür Hayatı Hakkında
Ankara, 2002, s.722-740. Araştırmalar, İzmir, 1939.
DURUKAN, Aynur; “Women Therteen Seljuk GÜN, Recep; Anadolu Selçuklu Mimarisinde
Anatolia”, Arkeoloji Ve Sanat Dergisi (Baskıda). Yazı Kullanımı, (Ondokuz Mayıs Üniversitesi
DURUKAN, Aynur; Selçuklu Dönemi Siyasal Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Dok-
ve Kültürel Ortam (Baskıda). tora Tezi), Samsun, 1999.
ELDEM HALİL, Edhem; “Anadolu Sel- HİLL, Derek-Grabar, Oleg; İslamic Archi-
çuklu Devrinde Mimari ve Tezyini Sanatlar” Ha- tecture and its Decoration A.D. 800-1500, Lon-
lil Edhem Hatıra Kitabı, C.I, Ankara, 1947, s.279- don,1964.
297. HOLZMEİSTER, C. –FarnerR; The Face of
ELDEM, Sedat Hakkı; Türk Mimari Eserleri, Anatolia, Vienna, 1955.
İstanbul, 1974. IŞIKPINAR, Ertürk M.; “Selçuklular’da ve
ESER, Erdal; 11-14. Yüzyıllar Anadolu-Suriye Osmanlılar’da Ruh Sağlığı Mimarisi”, Türk
sanat İlişkileri (Cephe Mimarisinde Suriye Et- -Dünyası Araştırmaları, S.25, İstanbul, 1983, s.17-
kileri), (Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler 24.
Enstitüsü Yayınlanmamış Doktora Tezi), Anka- İPEKOĞLU, Başak; “Anadolu Selçuklu Dö-
ra, 2000. nemi Birleşik İşlevli Yapıları İçin Bir Değerlen-
ESİN, Emel; “The Genesis of the Turkish Mo- dirme Yöntemi” I. Uluslararası Selçuklu Kültür ve
que and Madrosa Complex”, Proceedings of the Medeniyeti Kongresi Bildirileri, C.I, Konya, s.407-
27th, International Congress of Orientalists 1967, 426.
1971, s.616-617. KAHYA, Esin; “Anadolu Selçuklularında Bi-
ESİN, Emel; “The Genesis of the Turkish Mos- lim”, Erdem, S.5/3, 1983, s.63-79.
Kayseri Taşınmaz Kültür Varlıkları Envanteri 1327