Page 323 - 3 Cilt
P. 323

SAATÇİ,  Mustafa;  “Selçuklu  İktisadının  Te-  TUNCER,  Orhan  Cezmi;  Anadolu  Selçuklu
           melleri”, Selçuklu Devrinde Kültür Ve Medeniyet,   Mimarisi ve Moğolları, Ankara, 1986.
           Kayseri, 1992, s.225-237.                          TURANÎ, Adnan; Dünya Sanat Tarihi, İstan-
              SAYILI, Aydın; Ortaçağ Bilim ve Tefekkürün-   bul,  1992.
           de Türklerin Yeri, Ankara, 1985.                   ÜLGEN,  Ali  Saim;  “Türk  Mimarisinin  Fel-
              SEHER, Thoos-Wilber D.N.; Design And Co-      sefi ve Estetik Özellikleri”, Milletlerarası Birinci
           lor  İn  İslamic  Architecture  (Afganistan,  Iran,   Türk Sanatları Kongresi, Ankara 19-24 Ekim 1959,
           Turkey), Washington, 1968.                       Kongreye Sunulan Tebliğler, Ankara, 1962, s.383-
              SEZGİN, Haluk; Türk ve İslam Ülkeleri Mi-     388.
           marisine Toplu Bakış, İstanbul, 1984.              ÜLKEN, Hilmi Ziya; “Vakıf Sistemi ve Türk
              SOLYAZ,  Sefer;  “Danişmendlilerde  Kültür    Şehirciliği”, Vakıflar Dergisi, S.9, 1971, s.13-97.
           Ve  Sanat”  Türkler,  (Editörler:  H.C.  Güzel-K.  ÜLKEN,  Hilmi  Ziya;  İslam  Sanatı,  İstan-
           Çiçek-S.Koca), C.VIII, Ankara, 2002, s.63-71.    bul,1948.
              SÖNMEZ,      Zeki,   Selçuklu   Döneminde       ÜLKÜ, Candan; “Anadolu Selçuklu Mimarisi
           Anadolu’da Çalışan Sanatçılar, Ankara, 1989.     ve Süslemesi”, Türkoloji ve Tük Tarihi Araştırma-
              SÖNMEZ  Zeki;  Başlangıcından  16.  Yüzyıla   ları Özel Sayısı, S.4, Ankara, 2002, s.646-650.
           Kadar Anadolu-İslam  Mimarisinde  Sanatçılar,      ÜNSAL, Behçet; Turkish-İslamic Architectu-
           Ankara, 1995.                                    re, London, 1959.
              SÖYLEMEZOĞLU,  H.N.K.;  İslam  Dini,  İlk       ÜNSAL, Behçet; Turkish İslamic Architectu-
           Camiler ve Osmanlı Camileri, İstanbul, 1968.     re in Seljuk and Ottoman Times 1072-1923, Lon-
              SÖZEN, Metin; Tarihsel Gelişimi İçinde Türk   don, 1959.
           Sanatı, İstanbul, 1983.                            ÜNSAL, Behçet; Turkish Architecture, Anka-
              SÖZEN,  Metin-SÖNMEZ  Zeki;    “Anadolu       ra, 1965.
           Türk Mimarisi”, Anadolu Uygarlıkları Ansiklope-    ÜVNER,  A.  Süheyh;  Selçuk  Tababeti  XI-
           disi, C.IV-V, İstanbul, 1982, s.802-880.         XIV’üncü Asırlar, Ankara, 1940.
              ŞAMAN,  Nermin;  Anadolu  Selçuklu  Dönemi      YAVUZ, Ayşıl Tükel; “The Geometric Patterns
           Yapıtlarında  Örtü  Sistemi,  (Hacettepe  Üniver-  Of Anatolian Seljuk Decorated Vaults”, Fifth In-
           sitesi  Sosyal  Bilimler  Enstitüsü, Yayınlanmamış   ternational  Cangress  Of  Turkish  Art,  21-26  Sept.
           Yüksek Lisans Tezi), Ankara, 1985.               1975, Budapest, 1978, s.863-880.
              ŞENTÜRK,  Ahmet;  Anadolu  Selçuklarının        YAVUZ,  Ayşıl Tükel; “Anadolu (İkinci Devir
           Yaşam  Biçimlerine  ve  Sanatlarına  Genel  Bir   Beylikler Öncesi) Camilerinin Fiziksel Özellikle-
           Bakış,  (Marmara  Üniversitesi  Sosyal  Bilimler   ri: Bir Yöntem Denemesi” VIII. Türk Tarih Kong-
           Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi),     resi Ankara 11-15 Ekim 1976, Kongreye Sunulan
           İstanbul, 1991.                                  Bildiriler, Ankara, 1981, s.921-929.
              TANERİ, Aydın; Türkiye Selçukluları Kültür      YAVUZ, Aysıl  Tükel;  Anadolu  Selçuklu  Mi-
           Hayatı, Konya,  1977.                            marisinde Tonoz ve Kemer, Ankara, 1983.
              TANMAN,  Baha;  “Danişmendliler”,  Türkiye      YAVUZ, Ayşıl Tükel; “Yıldız ve Yıldızlı Haç
           Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, C.VII, İstanbul,   Tonozlar”, Sanat Tarihinde İkonografik Araştırma-
           1993, s. 496-477.                                lar, Güner İnal’a Armağan, Ankara, 1993, s. 543-
              TAPAN,  Nazan;  “Selçuklu  Dönemi  Sanatı”,   578.
           Sanat Dünyamız, S.9/27, 1983, s.37-39.             YETKİN, Suut Kemal; İslam Sanatı, Ankara,
              TAZEFİDAN,  Tahsin;  Anadolu  Selçuklu  Ya-   1954.
           pılarının  Mimari  ve  Strüktürel  Analizi,  (Gazi   YETKİN, Suut Kemal; İslam-Türk Sanatı, An-
           Üniversitesi  Fen  Bilimleri  Enstitüsü, Yayınlan-  kara, 1956.
           mamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara, 1998.           YETKİN, Suut Kemal; “Tarihte Türk Sanatı”
              TUNCER, Orhan Cezmi; “Selçuklu Yapıların-     Tarih Coğrafya Dergisi, S.2/8, 1959, s.100-105.
           da Kubbe”, Milli Kültür, C.I, S.10, 1977, s.44-47.   YETKİN, Suut Kemal; L’architecture Turque
              TUNCER, Orhan Cezmi; “Selçuklu Yapıların-     en Turquie, Paris, 1962.
           da Tonoz”, Milli Kültür, C.I. S.10, 1977, s.40-44.   YETKİN, Suut Kemal vd;    Turkısh  Archi-
              TUNCER,  Orhan  Cezmi;  “Anadolu’nun  İlk     tecture (Çeviren: A.E. Uysal), Ankara, 1965.
           Dört  Selçuklu  Kumandanı  ve  Yaptırdığı  Yapı-   YETKİN, Suut Kemal, vd.;  Türk  Mimarisi,
           ların Özellikleri”, Vakıflar Dergisi, S.12, Ankara,   Ankara, 1965.
           1978, s.137-162.


                                                              Kayseri Taşınmaz Kültür Varlıkları Envanteri   1329
   318   319   320   321   322   323   324   325   326   327   328