Page 52 - İbrahim Tennuri
P. 52
Dr. Mustafa Fidan
Gelün Ey talib-i esrâr-ı erkan
Olnn sırrını ta kim mest ola can
Kıyam ide önünde ta kıyamet
Bula her batıl işden istikamet
Okımak perdesüz ilmini andan
Kıra’at rükni oldı can u tenden
3. Beyân-ı Şurût-ı Salât-ı Bâtınî (200-222)
Namazın rükünlerini saydıktan sonra namazın şartlarını ruhi tatminkarlığa götüren
hazırlayıcı unsurlar olarak belirtir. Gönül temizliğinin şart olduğunu belirtir.
Cünub olması oldur gönül iy yâr
Çıka hak nün andan tola agyâr
Gel ol ışka yapış gayrın ko imdi
Cinayetden gönül yüzin yu imdi
4. Beyân-ı Sırr-ı Vuzû’-ı Ma’nevî (223-300)
Şair abdest almanın kurallarını ve sırlarını açıklamakta ölümsüzlük suyunun
ancak bu şekilde elde edilebileceğini ince bir düşünce sistemiyle ele alıp işlemektedir.
Daha sonra namazın diğer şartlarını saymakta ve aynı üslubu devam ettirmektedir.
Her bölümün sonunda dua etmeyi sürdürmektedir.
Vuzû’ kılmak ol guslun sünnetidür
Gereklü evvel anun niyyetidür
Bu tertib üzre kılmakdur ibadet
Bu sünnet üzre bulmakdur sa’adet
Söyündür varlığın nûrın sen iy cân
Karanulıkdadur çün âb-ı hayvan
Ilâhî canumuza vaktı sen vir
Ara yirden gider gayrunı Sen ır
52