Page 52 - İbrahim Tennuri
P. 52

Dr. Mustafa Fidan
               Gelün Ey talib-i esrâr-ı erkan
               Olnn sırrını ta kim mest ola can

               Kıyam ide önünde ta kıyamet
               Bula her batıl işden istikamet

               Okımak perdesüz ilmini andan
               Kıra’at rükni oldı can u tenden


                             3. Beyân-ı Şurût-ı Salât-ı Bâtınî (200-222)
               Namazın rükünlerini saydıktan sonra namazın şartlarını ruhi tatminkarlığa götüren
            hazırlayıcı unsurlar olarak belirtir. Gönül temizliğinin şart olduğunu belirtir.

               Cünub olması oldur gönül iy yâr
               Çıka hak nün andan tola agyâr

               Gel ol ışka yapış gayrın ko imdi
               Cinayetden gönül yüzin yu imdi


                             4. Beyân-ı Sırr-ı Vuzû’-ı Ma’nevî (223-300)
               Şair abdest almanın kurallarını ve sırlarını açıklamakta ölümsüzlük suyunun
            ancak bu şekilde elde edilebileceğini ince bir düşünce sistemiyle ele alıp işlemektedir.
            Daha sonra namazın diğer şartlarını saymakta ve aynı üslubu devam ettirmektedir.
            Her bölümün sonunda dua etmeyi sürdürmektedir.

               Vuzû’ kılmak ol guslun sünnetidür
               Gereklü evvel anun niyyetidür


               Bu tertib üzre kılmakdur ibadet
               Bu sünnet üzre bulmakdur sa’adet

               Söyündür varlığın nûrın sen iy cân
               Karanulıkdadur çün âb-ı hayvan

               Ilâhî canumuza vaktı sen vir
               Ara yirden gider gayrunı Sen ır




            52
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57