Page 105 - turk-siirinde-kayseri
P. 105
Bµ»ÍµË KµÊ²¼ Dzɼ²¶’¿¾ Ş··¶¼µ¶·¾½µ K²³´µ¶·
br nazım kolaylığına sahp olan ve şekl endşelerne coşkun br lrzm ve belagat terch eden
Behçet Kemal Çağlar’ın sanatı daha zyade yukarıdan ber bahsettğmz saz ve halk şarler
an’anesne bağlıdır. Atatürk nkılâplarını başından ber kendsne lham kaynağı yapan bu
şarn bugünkü Türk şrnde hmal edlemez br yer vardır. Ankaralı Âşık Ömer mahla-
sıyla yazdığı şrlernde yurt sevgsn, tab güzellkler ve mllî konulan şlemştr:
Bana Sen Gerek Sen
Toprağın taşın nsanın
Esk –yen adın– sanın
Makbulümdür her noksanın
Bana sen gerek sen
Hakkar’nn btmez yolu
Sal uğrağı Gelbolu
Urumel Anadolu
Bana sen gerek sen
Bağ cevz kır söğüdü
Van’ın tuzu Kars’ın südü
Atasözü halk öğüdü
Bana sen gerek sen
Kalem hokka hokka söyler
“Yunus” coşar Hakka söyler
Ömer coşar Halk’a söyler
Bana sen gerek sen
(B. İ. s. 285)
Behçet Kemal Çağlar, yen şr akımlarının dışında kalmıştır. Kendne has br kul-
vardan yürümey terch etmştr. Şrlernde klask şekl ve kafyeler kullanmış ancak
bunları yaparken orjnal fade şekller gerçekleştrerek basmakalıba düşmemştr.
Çağlar’ın şrlernde kafyeler, kelme tekrarları, benzetmeler ahenk unsurları olarak
uyumlu br şeklde kullanılır:
105