Page 105 - turk-siirinde-kayseri
P. 105

Bµ»ÍµË KµÊ²¼ Dzɼ²¶’¿¾ Ş··¶¼µ¶·¾½µ K²³´µ¶·
            br nazım kolaylığına sahp olan ve şekl endşelerne coşkun br lrzm ve belagat terch eden
            Behçet Kemal Çağlar’ın sanatı daha zyade yukarıdan ber bahsettğmz saz ve halk şarler
            an’anesne bağlıdır. Atatürk nkılâplarını başından ber kendsne lham kaynağı yapan bu
            şarn bugünkü Türk şrnde hmal edlemez br yer vardır. Ankaralı Âşık Ömer mahla-
            sıyla yazdığı şrlernde yurt sevgsn, tab güzellkler ve mllî konulan şlemştr:




               Bana Sen Gerek Sen
               Toprağın taşın nsanın
               Esk –yen adın– sanın
               Makbulümdür her noksanın
               Bana sen gerek sen

               Hakkar’nn btmez yolu
               Sal uğrağı Gelbolu
               Urumel Anadolu
               Bana sen gerek sen

               Bağ cevz kır söğüdü
               Van’ın tuzu Kars’ın südü
               Atasözü halk öğüdü
               Bana sen gerek sen

               Kalem hokka hokka söyler
               “Yunus” coşar Hakka söyler
               Ömer coşar Halk’a söyler
               Bana sen gerek sen
               (B. İ. s. 285)

               Behçet Kemal Çağlar, yen şr akımlarının dışında kalmıştır. Kendne has br kul-
            vardan yürümey terch etmştr. Şrlernde klask şekl ve kafyeler kullanmış ancak
            bunları yaparken orjnal fade şekller gerçekleştrerek basmakalıba düşmemştr.
            Çağlar’ın şrlernde kafyeler, kelme tekrarları, benzetmeler ahenk unsurları olarak
            uyumlu br şeklde kullanılır:









                                                                                    105
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110