Page 154 - Kayseri İmari Ve Mekansal Gelişimi
P. 154
154 Altıncı Bölüm
projelerin bu değerlendirilmeler doğrultusunda olgunlaştırılarak yeniden sunuma
hazır hale getirilmesi ile aynı yıl içerisinde üç kez tekrarlanan aynı formattaki
toplantılarla Dama Mimarlık Ofisi’nden Mimar Mehmet Kütahneci ve arkadaş-
larının hazırlamış olduğu projelerin Kayseri Cumhuriyet Meydanı Projesi olarak
uygulanmasına bir konsensüsle karar verilmiş oldu.
Mimar Mehmet Kütahneci ve arkadaşları tarafından hazırlanan Cumhuriyet
Meydanı projesinin genel kabul görmesinde ve bu projenin seçilmesinde önemli
etkenler vardı. Öncelikli olarak proje; Cumhuriyet Meydanı’nda yaya, motorlu
araç ve raylı sistem için ayrılmış alanlarda neredeyse ideal denilebilecek ölçüler-
de denge kurmuştu. Toplam alanın 2/3’lük kısmı yayaların kullanacağı alan olarak
planlamış, motorlu araç trafiğini disipline ederek kullandıkları alanı minimum’a
indirmiş, raylı sistemin Cumhuriyet Meydanı’ndan geçişini de önemli bir sorun
ortaya çıkartmadan çözmüştü. Cumhuriyet Meydanı’ndaki planlamış olduğu ray-
lı sistem ana durağı ile Kapalı Çarşı ve çarşı ticaret merkezi arasında bir araç yolu
olmaksızın güçlü bir yaya bağlantısı kurmuştu. İç kalenin hemen kuzeyinde, raylı
sistem duraklarının yakınında, meydandaki yoğun insan kalabalığının kullana-
bileceği cafe, restoranlar planlayarak, meydanın günün her saatinde yaşayan bir
alan olmasını sağlamaya çalışmıştı.
Tören alanını meydanın kuzey doğu köşesinde konumlandırarak, araç tra-
fiğinin sık sık kesilmesi ile ilgili sorunu çözmüş, Cumhuriyet Meydanı’nın tam
ortasındaki iki önemli figür olan tarihi saat kulesi ve Atatürk Anıtı’nı yaya bölgesi
içerisinde koruyarak projenin uygulanabilirliği önündeki en önemli problemi or-
tadan kaldırmıştı.
Sivas Caddesi ile Hunat Hatun Külliyesi önünden gelen araç trafiğini Saha-
Cumhuriyet Meydanı Düzenleme Projesi