Page 169 - turk-siirinde-kayseri
P. 169

Aydemir Doğan’ın Şiirlerinde Kayseri











                                              HAYATI
               Aydemr Doğan, 11 Mart 1935’te Kayser’nn Bünyan lçesnde doğdu. Annes,
            aynı zamanda y br ûdî olan Hayrye Hanım, babası Bünyan Dava Vekllernden
            Raf Bey’dr. Raf Bey’n 1943 senesnde ölümünden sonra, Aydemr Doğan annesyle
            Kayser’ye yerleşr. Öğrenmne Kayser’de başlayıp, Kayser’de sürdüren şar, Kayser
            Lsesn btrr. Mezunyetn ardından memuryet hayatı gelr ve Doğan, Karayolları 6.
            Bölge Müdürlüğünde şe başlar. 1974’te getrldğ Beden Terbyes Bölge Müdürlüğü
            görevn fasılalarla 1990 tarhne kadar sürdürür.
               1990’da emekl olan Doğan’ın şarlk yönünün yanında aynı zamanda sporcudur.
            Br süre futbol da oynayan Doğan, aynı zamanda Kayserspor’un kurucularındandır.
            31 Aralık 2011’de yaşamını ytren şarn eserler şunlardır:

               Şr:“Esk Hkâye” (1975), “Br Demet Akşam” (1978), “Söyleyp Geçtm Sen”
            (1984), “Şremenl Caddes” (1992), “Ve Şarkı Devam Et” (1995), “Setenönü” (1999).

               Araştırma– nceleme: “Ercyes Defter” (1990), “Kayser Spor Hayatından Anılar
            Albümü” (2002).




                                           EDEBÎ KİŞİLİĞİ:
               Ahmet Haşm, Şr Hakkında Bazı Mülahazalar’da şr, ‘sözden zyade muskye
            yakın, mutavassıt br lsan’ olarak tanımlarken, Tanpınar, Edebyat Üzerne Maka-
            leler’de: “Şr, söylemekten zyade br susma şdr.” dyerek Haşm’n bu görüşümü
            destekler. Aydemr Doğan’ın şrlerne bu tanımlar çerçevesnden bakacak olursak,
            Doğan, mısralarıyla Haşm ve Tanpınar’ın tanımlarını şr lsanıyla fade etmştr,
            dyeblrz. Onun yayımlanan altı şr ktabından hangsn elnze alırsanız alın, hang
            sayfasını açarsanız açın, mısraların ses verdğn duyarsınız. Müzkalte o kadar ön
            plandadır k mana bu ses yoğunluğu çersnde adeta kaybolmuştur. Onun otuz kadar
            şrnn Türk Sanat Musks formunda bestelenerek TRT repertuarına grmş olması
            şarn daha çok sese önem verdğnn br göstergesdr. Ayrıca, şrler arasına sıkça



                                                                                    169
   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174