Page 172 - turk-siirinde-kayseri
P. 172
S²·Ë Öõ¶ | T¹¶± Ş··¶·¾½µ K²³´µ¶·
…
Ölüm gelr aklıma, derm k bugün yokum.
Unuturum sonra, bakmışım k varım.
(B. D. A. s. 32)
Eyvah! Gdyor meclsmzden gdyorlar
Tek tek sevlen dostlarımız hep gdyorlar
Yok muydu vedâ etmeye blmem k zaman hç?
Küsmüş gb, dargın gb tek tek gdyorlar!...
… (Ş. C. s. 41)
…
Korkuyorum saçlarımın ucuna dek
Ölümden!...
11. 11. 1978 (Setenönü s. 46)
Şrlernde daha çok Caht Sıtkı Tarancı (1910–1956) ve Orhan Vel Kanık’ın (1914–
1950) tesrn görülen Aydemr Doğan’ın, hayatı gb ölüme bakışı da onlara benze-
mektedr. Blndğ üzere Caht Sıtkı nesl ölümden korkan br nesldr. Onlar daha çok
eserlernde ölüme karşı yaşanılan hayatın güzellğ fkrn benmsemşlerdr. Bu yolda
bütün ezyetlere katlanmaya razıdırlar. Caht Sıtkı “Gün Ekslmesn Penceremden”
adlı şrnde şöyle seslenr:
…
Ve gönül, Tanrısına der k:
–Pervam yok verdğn elemden;
Her mhnet kabulüm, yeter k
Gün ekslmesn penceremden!
Şrlernde her üç nazım ölçüsünü de başarıyla kullanan şar, edebî sanatları kul-
lanmada da oldukça başarılıdır. Bunu br örnekte görelm.
“Efsane” adlı şrnde Ay’ın Dünya’ya olan aşkını, ancak Dünya’nın Ay’ı önce Güneş,
sonra da Zühre le aldatmasını anlattıktan sonra, şrn tamamladığı şu mısralarla
hüsn– tâll (Br olayın gerçek sebebn nkar ederek, bu gerçek sebep yerne hayalî ve
şarâne br sebeb geçrmek.) sanatının en güzel örneklernden brn verr.
172