Page 172 - turk-siirinde-kayseri
P. 172

S²·Ë Öõ¶  |  T¹¶± Ş··¶·¾½µ K²³´µ¶·
               …
               Ölüm gelr aklıma, derm k bugün yokum.
               Unuturum sonra, bakmışım k varım.
               (B. D. A. s. 32)
               Eyvah! Gdyor meclsmzden gdyorlar
               Tek tek sevlen dostlarımız hep gdyorlar
               Yok muydu vedâ etmeye blmem k zaman hç?
               Küsmüş gb, dargın gb tek tek gdyorlar!...
               … (Ş. C. s. 41)
               …
               Korkuyorum saçlarımın ucuna dek
               Ölümden!...
               11. 11. 1978 (Setenönü s. 46)

               Şrlernde daha çok Caht Sıtkı Tarancı (1910–1956) ve Orhan Vel Kanık’ın (1914–
            1950) tesrn görülen Aydemr Doğan’ın, hayatı gb ölüme bakışı da onlara benze-
            mektedr. Blndğ üzere Caht Sıtkı nesl ölümden korkan br nesldr. Onlar daha çok
            eserlernde ölüme karşı yaşanılan hayatın güzellğ fkrn benmsemşlerdr. Bu yolda
            bütün ezyetlere katlanmaya razıdırlar. Caht Sıtkı “Gün Ekslmesn Penceremden”
            adlı şrnde şöyle seslenr:

               …
               Ve gönül, Tanrısına der k:
               –Pervam yok verdğn elemden;
               Her mhnet kabulüm, yeter k
               Gün ekslmesn penceremden!

               Şrlernde her üç nazım ölçüsünü de başarıyla kullanan şar, edebî sanatları kul-
            lanmada da oldukça başarılıdır. Bunu br örnekte görelm.
               “Efsane” adlı şrnde Ay’ın Dünya’ya olan aşkını, ancak Dünya’nın Ay’ı önce Güneş,
            sonra da Zühre le aldatmasını anlattıktan sonra, şrn tamamladığı şu mısralarla
            hüsn– tâll (Br olayın gerçek sebebn nkar ederek, bu gerçek sebep yerne hayalî ve
            şarâne br sebeb geçrmek.) sanatının en güzel örneklernden brn verr.









            172
   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177