Page 173 - turk-siirinde-kayseri
P. 173
A³½µÊ·¶ DÆɲ¾’¿¾ Ş··¶¼µ¶·¾½µ K²³´µ¶·
…
Ay’ın göğsünde derd
Dağlar kadar yaraymış,
Derler k, şte bu yüzden
Ay’a karşı Dünya’nın
Br yüzü hep karaymış...
(E. H. s. 64)
Aydemr Doğan şrlernde karşımıza “akşam” şar olarak çıkar. Sevgl aklına
hep akşam vaktlernde düşer, sevglnn yolunu akşamları gözler, avuçları br kadfe
akşamda yanar, gelen haberler hep geçmş akşamlardandır...Ondak bu akşam hay-
ranlığı bze, “O Belde” şar Ahmet Haşm’ (1884–1933) hatırlatır. Haşm blndğ
gb ‘mahdut ve kaba realtey gösteren gündüzden nefret eder. Onun çn gündüz
kapalı, gece açıktır ve gece, hemen dama nsan rûhunu sonsuzluğa çağırır.’ Mehmet
Kaplan’ın fadelerne yer verdğmz bu cümleler, Aydemr Doğan’ın şr çn de
geçerldr. Müzkal yoğunluk gb akşam da fenomen olarak Haşm kadar Doğan’da
da zyadesyle şre hakm unsurdur.
Aydemr Doğan’ı şmdye kadar sadık âşık, bedbn ve müzmn bekâr br şar olarak
anlattık. Elbette Aydemr Doğan şrlernde hep bu şeklde karşımıza çıkmaz. Onun
şrlernde felsefî yorumlar, hayatın zevkl yönler (ya da hayattan zevk aldığı demler)
de vardır. Bununla brlkte şunu da belrtmekte fayda görüyorum: Aydemr Doğan,
gönlü nsan sevgsyle dolu br şardr. Gerç onda nsan sevgs çok yönlü br sevg
değldr. Yan nsanın sosyal problemler şrlernde yer almaz. O, dervş edasıyla
sevglden aldığı aşkı Allah’ın kullarına sunar.
İnsana İnsana
Ne şaşırdım ne sarsıldım
Yolda rastladım da sana...
Ben aşkımı senden aldım
Verdm nsana... nsana...
… (Ş. C. s. 53)
Yukarıda vurguladığımız gb Aydemr Doğan’ın sürur demler de vardır. Bu zaman-
larda saatler durdurmak ster, çünkü yıllardır aradığı mutluluğu bulmuştur ve br
daha kaybetmek stemez. İşte “Durdurun Saatler” adlı şr böyle br anın fadesdr:
173