Page 170 - turk-siirinde-kayseri
P. 170

S²·Ë Öõ¶  |  T¹¶± Ş··¶·¾½µ K²³´µ¶·
            serpştrdğ bestelenmş şarkı / türkü mısraları, müzkaltey yakalama arzusunda
            olduğunun br delldr.
               Teselly kadehlerde arayan br sadık âşık, yan edebyatımızın müzmn bekârların-
            dan (Bu söz Kayserl şar–yazar Bekr Oğuzbaşaran’a attr.) olan Aydemr Doğan’ın
            şrler tematk olarak ncelendğnde ana tema olarak karşımıza aşk çıkar. Şar adetâ
            bu dünyaya, aşkı yaşamak ve mısra mısra aşkı anlatmak çn gelmştr. Şrlernde
            karşımıza çıkan sevgl se tanıdık br sevgldr, acı çektren, terk edp gden, erkeğn
            aşkına cevap vermeyen, âşığı dururken gönlünü başkasına “satan br sevgl”...




               Pazar Sabahı
               …
               Onsuz sabahlan gayrı neyleym?...
               Şu mahzun gönlümü nasıl eyleym?
               O’nun gönlü han bendeyd, dedm
               Şmd başkasına sattı dedler...
               … 28 Şubat 1986  (Ş. C. s. 27)

               Vefalı olan âşık, sadık olan yne âşıktır ancak onu teşhr eden ve adeta br köle
            tüccarı gb satan hep sevgldr.




               Satardın Ben
               …
               Seneler çnde vefalı bendm
               Sen tutup ellere katarsın ben,
               İçmde syanı kaç kere yendm
               Aleme pazarlar satarsın ben!..
               (Setenönü s. 57)

               Sevglnn özellklernden brdr, önce kaş–göz süzmek, sonra âşığın gönlünü
            çalmak, ancak bu gelşn öyle br gdş vardır k âşığa ömrünü adeta zehr eder.

               Şar sevglnn bu davranışları karşısında her zaman anlayışlı değldr. Sevgldr,
            naz yapar, ancak âşığın da br tahammül sınırı vardır. Sevgl âşığı teşhr ederse, âşık
            da onu kend lsanıyla cümle âleme bldrr. Şarn ntkam vasıtalarını “Öç” şrnden
            alacağımız mısralarda okuyalım:



            170
   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175