Page 183 - turk-siirinde-kayseri
P. 183

MÇ»´·¾ ݼ³²´ SǸ²º¿’¾¿¾ Ş··¶¼µ¶·¾½µ K²³´µ¶·
               Bağlandım sükûtuna, yığıldım ellerne,
               Ressamını bekleyen br boş tuvale düştüm...
               (Sevdakâr s. 5)

               Yukarıda şarn geleneğ kullanma noktasında ne kadar usta olduğu –gelenekten
            kastımız Dîvan ve Halk Edebyatı– belrtlmşt. Subaşı, şrlernde Dîvan ve Halk
            Edebyatının nazım şekllern başarıyla kullanır. Dîvan şr nazım brm olan beytle
            ve aruz ölçüsüyle yazdığı şrlerne örnek olması açısından, henüz 26 yaşında ken,
            aruzun 3 / fâ  lâ tün 1 / fâ  lün kalıbıyla kaleme aldığı ve lk şr ktabında yer alan
            “Münacat” adlı şrnden bazı beytler aşağıya almak styoruz:




               Münacat
               Duydu denmez gönül zârım canlanan handânına
               Yandı kalbm son demnde gülmeden efgânına...
               …
               Aşka doymak belk mümkün, belk kalpden şevk geçer
               Sense, ta hlkâtte taktın gönlü ol peykânına.
               …
               Her şeymden ayrı kaldım tek bulaydım nurunu,
               Bar yoldaş kıl adından Muhsn’n mânına...
               (Vuslat Türküsü s. 11)

               Şar, tasavvuf temalı şrlernde Allah ve Peygamber sevgs, ölüm, ahret, tasavvuf
            büyükler gb temler şler. Bu konuların şlenmesnde dînî termnolojy büyük br
            ustalıkla kullanmıştır.

               Sosyal temalı şrlernde şar, açık br üslupla özellkle ezlen nsanın dramını
            şrlerne konu etmştr. Bugünkü sözde medenî dünya bzden olmayanın yaşamaya
            hakkı yoktur anlayışıyla stedğ yerde terör estrmektedr. Bu terörün kurbanı da
            masum çocuklar ve gözü yaşlı analardır. “Bu Yüreğn Ülkesnde”de de“Gül Doku-
            sunda Zaman” adını taşıyan bölümü; “Sevg Donanması” adlı şr ktabının “Afgan
            Fganımdır” adlı bölümünde, bugün çnde gündemdek yern koruyan, dünyanın ve
            nsanlığın kanayan yarası Uzak ve Orta Doğu (Afganstan–Flstn) ve buranın çlekeş
            nsanları anlatılır. Aynı konu şarn dğer şr ktaplarında da büyük br hassasyetle
            şlenmştr. Bu şrlerde muhteva ön plandadır.






                                                                                    183
   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188