Page 194 - turk-siirinde-kayseri
P. 194

S²·Ë Öõ¶  |  T¹¶± Ş··¶·¾½µ K²³´µ¶·
            şölen hakkında zlenmlern anlatır, bakarsınız br yazarın veya şarn br ktabını
            değerlendrmş. Şehrler, şarler, yazarlar, hedeÓer, projeler, başarılar, kahraman-
            lıklar, maz ve hâl, kısaca Bekr Oğuzbaşaran’ın edp hassasyetyle onlarca mevzû
            kalemnde şlenr, değerlendrlr. Onun pek çok yazısı ders ktaplarında yer almayı
            hak etmektedr. Çünkü cümle kurgusu, üslûbu ve aynı zamanda ele aldığı ve şledğ
            konuları özellkle gençlere örnek teşkl edecek sağlamlıktadır. Bu tespt bzden önce
            de pek çok yazar tarafından yapılmıştır. Meselâ lâhyatçı yazar merhum Ahmet Vehb
            Ecer onun “Mllî Brlk ve Bütünlüğümüz Açısından Mehmet Âkf ve Çanakkale” başlıklı
            yazısı çn, “bugünün gençlerne mllî br ruh verecek önemde br araştırmadır” fadesn
            kullanır. (Kalem Sohbetler s. 190).
               Bekr Oğuzbaşaran’ın, kendsnn deneme olarak adlandırdığı pek çok yazısı çn
            mensur şr fades de kullanılablr. Evet, bu yazılar aynı zamanda mensur şrdr. Yaza-
            rın edebî eserde arayış çersnde olduğunu sanırım en y bu yazılarında göreblrz.
               Bekr Oğuzbaşaran, nesrlernde olduğu gb şrlernde de arayış çndedr. Tab
            bu arayış farklı olanı bulmaya yönelk br arayıştır. Hayatı, tabatı sürekl tarıyorum /
            Gelenekte, yende şr arıyorum (Poetka Rubâîler s. 28). Burada şunu söylemek gerekr.
            Nesr gb şrde de ürünlern geç veren şarn şr serüvenn ne yazık k yayınladığı
            ktaplardan takp etmek pek mümkün değldr. Çünkü, şr ktaplarından en esks
            2007, en yens 2016 tarhldr. Bu durum bz bazı tesptlere götüreblr. En öneml
            tespt, şarn uzun yıllar brktrdklern somut olarak gözümüzün önüne sermes
            güçlü br şarlk yönünün olduğunun göstergesdr ancak şrnde nereden nereye
            geldğ konusunda ne yazık k doyurucu sözler söylemek mümkün değldr. Şarn
            yne kend mısralarında lerk yaşlarında yazmış olduğu şrler çn hem hayıÓanma
            hem doygunluğun br arada olduğunu görürüz. Ayvazoğlu Demş k, adlı şrnde
            Beşr Ayvazoğlu’nun nesrden şre geçş serüvenyle kends arasında paralellk kurar:
            İnsan ptdâ şarse / ona döner âhr demş // Sen de öyle yapmadın mı / Kırk yıl sonra Bekr,
            demş. Şrlerm, adlı şrnde de Huzursuz br gönlün güz ve kışları / Dün, dün bugün ve
            yarına bakışları / Bunlar kırk yıl bastırılmış, tatmnsz / Mustarp br rûhun haykırışları…
            mısralarında hayıÓanma çndedr. Ancak şar yıllarca brktrdğ duygularının anah-
            tarı şr cevher karşısında geç kalsa da huzura ermştr: Bekledm, bekledm, sonunda
            şarlğm uyandı / Sank bllur sarayımın bütün lâmbaları yandı.
               Öncelkle Bekr Oğuzbaşaran nasıl br şardr, şrnde öncelğ nedr? Bu sorunun
            cevabını kendsne bırakalım: Habîb’n ümmet, Rabb’n kuluyum / Dlden şr söken Hkmet
            selym (Hkmet Burcu s. 41); İçmde atom gb patlayacak br var / Kmsece yazılmamış
            duygunun şar var / Brleştrmeye çalıştım lmle sanatı / Ruh mağaramda sayısız ölü ve
            dr var (Poetka Rubâîler s. 97); Yıllar boyu kültür şr yazdım / Hafızamı br maden
            gb kazdım / Damla damla brktrdm, artık ben / Blg, fkr, duygu yüklü br sazdım…


            194
   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199