Page 108 - kayseri-medeniyetlerin-besigi
P. 108
19 Nisan 1990 tarih ve 1008 sayılı Belediye Encümeni kararı ile With the decision of the Municipal Council of 19 April 1990, numbered
Transurb Consult-Ensa ortaklığına 20 milyon Belçika Frankı bedelle 1008, the project is assigned to Transub Consult-Ensa partnership for 20
iş ihale edilir ancak Ulaştırma Bakanlığı konuyla ilgili teknik etütlerin million Belgian francs. However, the Ministry of Transports returns the
eksik olduğunu, ihale şartlarına uygun olarak bunların tamamlanması project to the municipality, stating that the related technical surveys are
gerektiğini ifade ederek, projeyi belediyeye iade eder. missing and that the studies should be completed in accordance with the
Mehmet Özhaseki’nin Haziran 1998 yılında Büyükşehir Belediye tender conditions.
Başkanlığı’na seçilmesiyle, raylı sistem tekrar şehir gündemine girer. With the election of Mehmet Özhaseki as Metropolitan Mayor in
Ancak Devlet Planlama Teşkilâtı şehrin nüfusunun 1 milyonun altında June 1998, the rail system was added to agenda once again. However, the
olması gerekçesiyle müracaatı reddeder. Proje Aralık 2002’de tekrar State Planning Organization rejects the application since the population of
Devlet Planlama Teşkilâtı’na sunulur ve DPT 2003 yılı yatırım progra- the city is under 1 million. The project is presented to the State Planning
mına projeyi dahil eder. Organization again in December 2002 and the project is included in the
14 Haziran 1979 tarihinde Kayseri Belediye Meclisi’nde alınan 2003 investment program.
kararla başlayan raylı sistem rüyası 30 yıl 1 ay 16 gün sonra 1 Ağustos Hence, the dream for the rail system, initiated with a decision taken
2009 tarihinde gerçeğe dönüşür. in the Kayseri Municipal Council, is realized on 1 August 2009, after 30
Kayseri raylı sisteminin ilk araçları 22 tanedir ve elektrik enerjisi years 1 month 16 days.
ile çalışmaktadır. Araç 32.25 m uzunluğunda, 2.65 m genişliğinde 276 There are 22 vehicles in the rail system and they work with electrical
yolcu taşıma kapasitesindedir. Azami hızı 75 km/saattir ve %100 alçak energy. The vehicle is 32.25 m long, 2.65 m wide and carries 276 passen-
tabanlı olma özelliği ile bugün tüm dünyada üretilmekte olan en yüksek gers. With a top speed of 75 km/h and a 100% low floor, the vehicle has
standartlara sahiptir. the highest standards in the world.
Ocak 2006 yılında inşaatı başlayan 17,5 km’lik güzergâhtan sonra, After the 17.5 km rail, of which the construction started in January
Talas hattı da açılmış olup, toplam uzunluk 34 km’ye çıkmıştır. Raylı 2006, the Talas line was opened and the total length of rail system was
sistem 55 istasyon ve 68 adet araçla hizmete devam etmektedir. Filoda increased to 34 km. The rail system continues to operate with 55 stations