Page 108 - kayseri-medeniyetlerin-besigi
P. 108

19 Nisan 1990 tarih ve 1008 sayılı Belediye Encümeni kararı ile        With the decision of the Municipal Council of 19 April 1990, numbered
               Transurb Consult-Ensa ortaklığına 20 milyon Belçika Frankı bedelle     1008, the project is assigned to Transub Consult-Ensa partnership for 20
               iş ihale edilir ancak Ulaştırma Bakanlığı konuyla ilgili teknik etütlerin   million Belgian francs. However, the Ministry of Transports returns the
               eksik olduğunu, ihale şartlarına uygun olarak bunların tamamlanması    project to the municipality, stating that the related technical surveys are
               gerektiğini ifade ederek, projeyi belediyeye iade eder.                missing and that the studies should be completed in accordance with the
                   Mehmet Özhaseki’nin Haziran 1998 yılında Büyükşehir Belediye       tender conditions.
               Başkanlığı’na seçilmesiyle, raylı sistem tekrar şehir gündemine girer.     With the election of Mehmet Özhaseki as Metropolitan Mayor in
               Ancak Devlet Planlama Teşkilâtı şehrin nüfusunun 1 milyonun altında    June 1998, the rail system was added to agenda once again. However, the
               olması gerekçesiyle müracaatı reddeder. Proje Aralık 2002’de tekrar    State Planning Organization rejects the application since the population of
               Devlet Planlama Teşkilâtı’na sunulur ve DPT 2003 yılı yatırım progra-  the city is under 1 million. The project is presented to the State Planning
               mına projeyi dahil eder.                                               Organization again in December 2002 and the project is included in the
                   14 Haziran 1979 tarihinde Kayseri Belediye Meclisi’nde alınan      2003 investment program.
               kararla başlayan raylı sistem rüyası 30 yıl 1 ay 16 gün sonra 1 Ağustos    Hence, the dream for the rail system, initiated with a decision taken
               2009 tarihinde gerçeğe dönüşür.                                        in the Kayseri Municipal Council, is realized on 1 August 2009, after 30
                   Kayseri raylı sisteminin ilk araçları 22 tanedir ve elektrik enerjisi   years 1 month 16 days.
               ile çalışmaktadır. Araç 32.25 m uzunluğunda, 2.65 m genişliğinde 276       There are 22 vehicles in the rail system and they work with electrical
               yolcu taşıma kapasitesindedir. Azami hızı 75 km/saattir ve %100 alçak   energy. The vehicle is 32.25 m long, 2.65 m wide and carries 276 passen-
               tabanlı olma özelliği ile bugün tüm dünyada üretilmekte olan en yüksek   gers. With a top speed of 75 km/h and a 100% low floor, the vehicle has
               standartlara sahiptir.                                                 the highest standards in the world.
                   Ocak 2006 yılında inşaatı başlayan 17,5 km’lik güzergâhtan sonra,      After the 17.5 km rail, of which the construction started in January
               Talas hattı da açılmış olup, toplam uzunluk 34 km’ye çıkmıştır. Raylı   2006, the Talas line was opened and the total length of rail system was
               sistem 55 istasyon ve 68 adet araçla hizmete devam etmektedir. Filoda   increased to 34 km. The rail system continues to operate with 55 stations
   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113