Page 205 - kayseride_ticaret_ve_sanayi
P. 205

Kayseri’de Ticaret ve Sanayi
               1970 yılında yapımına başlanan ve 30 Ekim 1973 tarihinde tamamlanarak hizmete
            açılan Boğaziçi Köprüsü ile Çevre Yolu, Avrupa ve Asya arasındaki ilk sabit bağlantı
            olarak Türkiye ulaşım ağının çok önemli bir halkasını oluşturdu.
               “İkinci Beş Yıllık Kalkınam Planı’nda” (1967-1972) karayollarının fiziksel standart-
            larının yanısıra “geometrik standartlarının” yükseltilmesinden; “Beşinci Beş Yıllık
            Kalkınma Planı’nda” (1985-1989) “devlet yolları” ağının beton asfalt ile kaplanmasına
            ağırlık verilmesi öngörülmekte. Konuyu detaylandırmamın amacı; bu süreçler iyi
            bilinmezse, günümüze ait yapılan değerlendirmeler askıda kalır.



             - 1970’de 17 bin km asfalt kaplamalı devlet yolu; 2 bin km’si asfalt, toplam 25 bin km il yolu;
             - 1980’de 24.500 km’si asfalt, toplam 35 bin km devlet yolu; 9.600 km’si asfalt, toplam 27 bin 500 km il yolu.





               2003’te; başlangıç hedefi 15 bin km bölünmüş yol olan “Acil Eylem Planı” kapsamında
            bugüne kadar 16.963 km yol yapılarak, bölünmüş yol ağı 23.064 km’ye ulaştı. 74 ilimiz,
            bölünmüş yol ile birbirine bağlandı. Bunun, 2.155 km’si otoyol.
               Karayolları Genel Müdürlüğü’nün sorumluluğu altındaki yol ağının yaklaşık %35’i
            yollardan oluşmakta. Buna rağmen, ağdaki trafiğin %80’i bölünmüş yollarla sağlanmakta.
               Yine Karayolları Genel Müdürlüğü sorumluluğunda; 2.157 km otoyol, 31.067 km
            devlet yolu ve 33.896 km il yolu olmak üzere toplam 67.119 km yol ağı bulunuyor. Bunun
            22.950 km’si asfalt betonu (BSK), 40.183 km’si sathi kaplama, 314 km’si parke, 668 km’si
            stabilize, 520 km’si toprak ve 2.484 km’si geçit vermez durumda. (01.01.2018) (Kaynakça:
            www.kgm.gov.tr)


            Yıllara Göre Devlet ve İl Yolları Uzunluğu (km) *
                                  Sathi
                                                                     Geçit
               Yıl   Asfalt Betonu  Kaplama  Parke  Stabilize  Toprak  Vermez  Toplam
                       (BSK)
             1967         1.289     12.712   207     31.190   9.319     4.540    59.257
             1970         1.534     17.481   211     28.899   8.517     2.811    59.453
             1975         1.892     23.409   205     26.033   5.879     1.651    59.069
             1980         2.822     32.848   140     18.508   4.605     1.838    60.761
             1985         3.368     38.784   125     13.019   2.440     1.566    59.302


            *   Köy yolları dâhil değil

                                                                                   205
   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210