Page 71 - turk-siirinde-kayseri
P. 71
Zµ±· Öʵ¶ DµÌ¾µ’¾·¾ Ş··¶¼µ¶·¾½µ K²³´µ¶·
Ben senn sevâbın olabldm m?
Günahından ben mesulüm çocuğum!
… (D. Ç. Ü. s. 133)
Defne’nn şrlernde br engellenme pskolojs kendn hssettrmektedr. Mehmet
Kaplan, şarn “El El İçnde” şrn örnek göstererek bu durumun onun çocukluğu
le alakalı olableceğn söylese de bze göre bu pskoloj şarn yaşadığı dönem ve şr
anlayışıyla alakalıdır. Zek Ömer Defne’nn şrler genel olarak değerlendrldğnde
–Kıyıdak Tekne şrnde olduğu gb– br engellenme ve bundan doğan nkbnlk
hemen kendn hssettrecektr. Özellkle “Sessz Nehr” ktabında yer alan şrlernn
hemen hemen tamamı bu duyguların ürünüdür.
“Denzden Çalınmış Ülke” adlı şr ktabının lk bölümü “Memleket Üstüne
Güzellemeler” adını taşır. Bu şrlernde İzmr’den Bursa’ya, Adana’ya, Isparta’ya
kadar brçok şehr şarmze konu olur. 11’l hece ölçüsünü kullandığı bu şrlernde
yöresel kelmeler kullanmadak başarısı dkkat çekmektedr:
Bu Hasretlk Böyledr
Mlsen m beslenmş üzümün İzmr?
İç âhû dolu gözümün İzmr!
Br hoşluğu ondan, yazımız İzmr!
Kalem lsanım boşladım gayrı!
1
Çubuk dllerne başladım gayrı!
…
Söylen, buyursunlar Demr efeler!
Kurulsun meydana elvan tepeler!
Dostun şevlesyle dolsun kupalar!
2
Br nce tedark düzülsün İzmr!
Denz huzurunda süzülsün İzmr!
… (D. Ç. Ü. s. 10)
Zek Ömer Defne lrk br şardr. Şrlernde herhang br deolojnn savunucu-
luğunu yapmaz. Hamasî br üslûpla yazdığı şrlernde ble lrzm görülür. Dîvan şr
geleneğn çok y blen şar özellkle ayrılık temasını çağdaş br fade le ortaya koyar.
Defne, daha çok kend ç dünyasına dönüktür. Dış dünya onun ç dünyasını fadede
1 Boşlamak: Terk etmek
2 Şevle: Şule, zya, zyanın sudak aks.
71