Page 129 - Kayseri İmari Ve Mekansal Gelişimi
P. 129

Kayseri’nin İmarı ve Mekânsal Gelişimi  129

                Bu tarzda düzenlenmiş caddelerden Bozantı Caddesi’nin İnönü Parkı tara-
            fında, Bağdat Caddesi’nin her iki tarafında, İstasyon Caddesi, Hastane Caddesi,
            M. Kemal Paşa Bulvarı, Fuzuli Caddesi ve Tuna Caddesi’nin yine her iki tarafın-
            da açık otoparklarla, Kayseri şehrine özgü özenli mekânlar oluşturuldu.
                Şehirde, 1990’lı yılların ikinci yarısından itibaren gerek cadde ve bulvarların
            orta refüjlerinde, gerek kaldırım standartları ve uygulamalarında gerekse kavşak
            ve sağa dönüş ceplerinin tasarımlarında bir itina ve özeni gözlemlemek müm-
            kündür.

                1995 – 2010 yılları arasında tamamı bu standartlarda 35.000 araçlık bölge
            otoparkı düzenlemesi yapıldı. Bu aynı zamanda araç sirkülâsyon alanları ve yaya
                                              2
            aksları ile birlikte şehirde 1.5 milyon m ’lik bir alan düzenlemesi demektir ki, şeh-
            rin mamur ve bakımlı bir konuma gelmesinin önemli göstergelerinden birisidir.
                Katlı Otoparklar

                Kayseri  şehrindeki  ilk  katlı  otopark  1986–1989  yılları  arasında  Belediye
            Başkanı Hüsamettin Çetinbulut zamanında şehrin merkezi iş alanı olan Yoğun-
            burç bölgesinde inşa edildi.
                700 araç kapasiteli ve zemin kotu altında 2 bodrum kat olarak planlanan
            katlı otopark, Yoğunburç’un kuzeyinde bir kısmı dış kale surlarının içerisinde, bir
            kısmı ise surların dışında olmak üzere 6.000 m  alana oturmaktadır. İnşa edildiği
                                                      2
            yıllardan itibaren ikinci bodrum kata iniş rampasındaki problemlerden dolayı tam
            kapasite olarak kullanılamamıştır. Büyükşehir Belediyesinin 2005 yılında çarşı iş
            merkezinde yaptığı yayalaştırma düzenlemeleri sırasında iniş rampaları yıkılarak
            yeniden düzenlendi, surların dışı ile Talas Caddesi arasında kalan kısmı imar pla-
            nına uygun olarak yaya bölgesine dönüştürüldü. Batı iniş rampasının yeri değiş-
            tirilerek surların arkasına alındı. 2007 yılında Büyükşehir Belediyesi ile Vakıflar
            Genel Müdürlüğü arasında yapılan arsa anlaşmaları kapsamında Vakıflar Bölge
            Müdürlüğü’nün mülkiyetine geçti ve bu kurum tarafından işletilmektedir.

                Yoğunburç Katlı Otopark’ından sonra Kayseri’de gerçekleştirilen ikinci kat-
            lı otopark İnönü bulvarının batısında kalan Beğendik Otoparkıdır. 1996 yılında
            planlanarak 1997 yılında yapımına başlanmış, 1999 yılında tamamlanarak kulla-
            nıma açılmıştır. Araçların otoparkın üst katlarına iniş ve çıkışlarında rahat bir akış
            sağlanması amacıyla her yarım kat çıkıştan sonra otopark alanları planlanmış,
            böylece bir seferde 3 metre yerine 1.5 metre çıkış ve dolaşım alanları oluşturula-
            rak sirkülâsyonda kolaylık sağlanmıştır. Müteahhit firmanın işi bitirememesinden
            dolayı 1998 yılı içerisinde ihale fesh edilerek 10 yıllık işletim karşılığında iha-
            le edilerek inşaat tamamlandı. Yatırım finansmanının bir kısmının karşılanması
            amacıyla zemin ve bodrum kat market ve benzin istasyonu olarak planlanmıştı. 5
            otopark katına ve 525 araç kapasitesine sahiptir.
   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134