Page 127 - Kayseri İmari Ve Mekansal Gelişimi
P. 127

Kayseri’nin İmarı ve Mekânsal Gelişimi  127





























                                   Yeni şehirlerarası otobüs terminali
                Şehirde Yeni Bir Yaklaşım;

                Bölge Otoparkları
                Şehirde yaşayan modern bir insanın günlük hayatının her safhası bir mimar
            veya şehir plancı tarafından tasarlanmış mekânlarda geçer/geçmelidir. Yatak oda-
            sı, banyo, wc, mutfak, oturma odası, sokak, cadde, bulvar, meydan, büro, fabri-
            ka, okul ve sınıf insan hayatının geçtiği değişik mekânlardır. İnsanların günlük
            hayatlarının geçtiği kapalı mekânların olduğu gibi, toplum tarafından kullanılan
            ortak mekânlarında bir tasarım sonucunda elde edilen projelerle gerçekleştiril-
            mesi gereklidir. Toplumlar gerek ekonomik açıdan, gerekse yetişmiş insan gücü
            açısından belli düzeylere geldiklerinde bu ihtiyaçlarını daha yüksek standartlarda
            karşılamaya başlarlar.
                Ticaretin, sanayinin, ekonominin, sosyal hayatın ayrılmaz ve vazgeçilmez bir
            parçası olan motorlu araçlar, modern kentlerin korkulu rüyası haline geldi. Refah
            seviyesinin yükselmesi ile birlikte kentlerdeki kişi başına düşen araç sayısının her
            geçen gün artması, özellikle şehirlerin merkezi bölgelerinde otopark problemle-
            rini çözümlenemez noktalara sürükledi. Kayseri şehrinin 1950’li ve 1960’lı yıl-
            lardan itibaren oluşan kent dokusu içerisinde geniş cadde ve bulvarlar planlanmış
            olmasına rağmen o yıllardaki şehir imar planlarında katlı otopark ve bölge oto-
            park alanlarına rastlanmaz. 1975 ve 1986 planlarında özellikle konut bölgelerinde
            bölge otoparkları planlanmış olmakla birlikte, gerek araç baskısının oluşmaması,
            gerekse konuya mahalli yönetimlerin yeterli ilgiyi göstermemeleri nedeniyle 1995
            yılına kadar şehirde açık bölge otoparkı düzenlemesi yapıldığını görmüyoruz.
   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132