Page 124 - Kayseri İmari Ve Mekansal Gelişimi
P. 124

124  Dördüncü Bölüm

          Şehir içerisindeki bu dağınıklığı ortadan
          kaldırmak üzere 1968 yılında, Belediye               Bir anı, bir haber...
          Başkanı Mehmet Çalık tarafından 1945
          planlarında  küçük  sanayi  sitesi  olarak   ŞEHİR TERMİNALİ İHALE EDİLDİ
          planlı olan Osman Kavuncu Bulvarı ile
          Kocasinan  Bulvarı’nın  kesişme  noktası   İnşaata  2  hafta  içinde  başlanaca-
          olan eski terminal alanına proje hazırlan-  ğı  bildiriliyor.  Şehrimiz  Belediyesi  ta-
                                               rafından  inşaatına  karar  verilen  ve  bu
          dı.                                  konuda  gerekli  bütün  çalışmaları  ta-
             1968  yılı  haziran  ayında  38.000   mamlanan şehir terminalinin ihale edil-
          m2’lik  arsa  üzerine  yarışma  ile  seçilen   diği bildirilmektedir. Bu konuda bilgisine
          projelerin  uygulanması  amacıyla  ihale   başvurduğumuz belediye başkanı Meh-
                                               met Çalık şunları söylemiştir.
          gerçekleştirildi. O günkü Kayseri şartla-  Kayseri için büyük bir önem taşıyan
          rında şehrin batı girişinde çevre yola di-  bu  işin  ihalesi  yapılmıştır.  Eserin  kısa
          rekt bağlantılı ve şehir merkezine uygun  zamanda  tamamlanabilmesi  için  elden
          mesafede terminal arsa seçimi isabetli ve  gelen gayret sarf edilecektir. Burası ta-
          projesi  de  oldukça  fonksiyoneldi.  Ter-  mamlandıktan sonra şehir içerisinde da-
          minalin içerisinde firma yazıhanelerinin   ğınık bir şekilde bulunan garajlar bir ara-
          yanı sıra dinlenme alanları, dışında oto-  ya getirilecek ve vatandaşın seyrü seferi
                                               daha  sistemli  esaslara  bağlanarak  ge-
          büsler ve otomobiller için yeterince park   rekli azami kolaylık sağlanmış olacaktır.
          yerleri,  alışveriş  için  dükkânlar,  cami   Çevre yol üzerinde yapılan ve yakla-
          ve otel inşa edildi. 1973 yılı ocak ayın-  şık olarak 7.5 milyon liraya mal olacağı
          da hizmete açılan tesisler 2008 yılı ocak  bildirilen  Terminalin  Kılıçkale  şirketine
          ayına kadar 35 yıl Kayseri’nin hizmetini  muhammen bedel üzerinden yüzde 18
          gördü.                               indirimle ihale edildiği bildirilmektedir.
                                                  İlgililer  ihaleyi  alan  firmanın  işe  iki
             2000’li yıllara gelindiğinde mevcut   hafta  içerisinde  başlayabileceğini  ve
          şehirlerarası  otobüs  terminalinin  şehir  en  geç  iki  yıl  içerisinde  tamamlanarak
          içerisinde kalması ve günün ihtiyaçları-  hizmete girmesinin sağlanacağını bildir-
          na  cevap  verememesinden  dolayı  yeni   mişlerdir.
          bir  terminal  yeri  arayışı  ve  proje  çalış-  Şehir  içerisinde  dağınık  ve  uygun-
          malarına başlandı.                   suz semtlerde bulunan garajları bir ara-
                                               ya  getirecek  olan  terminalin  inşaatına
             Şehrin doğusu ve batısındaki değişik  başlanması turizm acenteleri tarafından
          noktalar üzerinde uygunluk araştırmaları   memnunlukla karşılanmıştır.
          yapıldı.  Bir  şehirlerarası  otobüs  termi-  Bir acente yetkilisi “ bu halimizle biz
          nali  planlamasında  yer  seçimini  etkile-  daha çok hususi gayretimizle kendimizi
          yen çok değişik faktörlerin göz önünde   tanıtmaktayız.  Terminal  yapılınca  böyle
                                               bir  şeye  lüzum  kalmayacak.  Ve  bunun
          bulundurulması  gerekiyordu.  Öncelikli   yanında şehir içi trafiği daha düzenli bir
          olarak  şehirdeki  ağırlıklı  seyahat  yönü  şekle girecektir.” demiştir.
          belirleyici bir etken olarak gözükmekte-             Hâkimiyet Gazetesi
          dir. Diğer önemli bir faktör ise seçilecek     1 Haziran 1968 Cumartesi
   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129