Page 119 - Kayseri İmari Ve Mekansal Gelişimi
P. 119

Kayseri’nin İmarı ve Mekânsal Gelişimi  119

                Otobüs sistemi de KRTS ile uyumlu bir zaman tarifesi uygulamasına geçe-
            rek, böylece besleme ve transfer olanaklarının zaman boyutunda da geliştirilme-
            sinin imkânları oluşturulmalıdır.
                Otobüslerinde KRTS gibi, daha düşük kapasiteli araçlar ile beslenmesi (özel-
            likle çevre yerleşim terminallerine ulaşan yolcuların kent içine dağıtılmaları gibi)
            için gerekli hat ve aktarma alanları oluşturulması söz konusu olabilir.
                Kayseri Ulaşım Ana Planında, Ayrıca;

                Bisiklet kullanımı ile ilgili, yük trafiği açısından, yolcu ve yük terminalleri
            açısından, kurumsal yapılar açısından ve aktarma alanları ile ilgili genel ilke ve
            yaklaşımlar belirlenerek,
                Kayseri ulaşım ana planı sentez paftası aşağıdaki gibi hazırlanmıştır.

                Ulaşım ana planının uygulanması ile;




































                 Enerji kaynaklarının etkin kullanımı ve ulaşımdan kaynaklanan çevre kirlili-
            ğinin en aza indirgenmesi mümkün olacaktır. Ayrıca ulaşımda güvenlik, konfor ve
            emniyetin artırılması ile birlikte ortalama yolculuk sürelerinin kısaltılıp, şehirdeki
            hareketliliğin yükseltilmesi sağlanacaktır. Şehrin diğer bir kazanımı ise, tarihi ve
            doğal çevreye saygılı toplu taşım ağırlıklı bir ulaşım sisteminin kurulmasıdır.
   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124