Page 115 - Kayseri İmari Ve Mekansal Gelişimi
P. 115
Kayseri’nin İmarı ve Mekânsal Gelişimi 115
ve kent merkezini içerecek biçimde belirlenecek bölgenin etrafında işlevsel bir
“ring” yolu oluşturmaktadır. Bu yola radyal olarak bağlanacak yollardan gelen
trafiği yine bu yol çevresinde geliştirilecek otoparklarla, “ Park–Et, Devam–Et
“ (Park & Ride ) türü aktarma ve transfer tesislerinde tutmaktadır. Buna karşılık
MİA nın yüksek kaliteli, sık ve güvenilir (tarifeli) toplu taşın servisleri almasını
sağlamaktadır.
Bu Alternatif;
Politika ve stratejilerle belirlenen hedeflerle uyumlu olarak; yaya ve bisiklet
ulaşımını desteklemekte,
Bu amaçlarla yönetsel ve mali önlemlere başvururken, bir yandan da bu al-
ternatif de ifade şansını bulacak fiziki düzenlemelere de yer vermektedir.
Bu çerçevede
Kayseri Ulaşım Ana Planına baz olan;
Karayolu ve toplu taşın şebekeleri şu şekilde ortaya çıkmaktadır.
Kayseri Ulaşım Ana Planında Politika, ilke ve hedefler genel manada
ifade edilecek olursa;
Konut alanları içinde kademeli alt merkezler oluşturmak, böylece araçlı yol-
culukların ve ortalama yolculuk uzunluklarının azaltılmasını sağlamak,