Page 115 - Kayseri İmari Ve Mekansal Gelişimi
P. 115

Kayseri’nin İmarı ve Mekânsal Gelişimi  115

            ve kent merkezini içerecek biçimde belirlenecek bölgenin etrafında işlevsel bir
            “ring” yolu oluşturmaktadır. Bu yola radyal olarak bağlanacak yollardan gelen
            trafiği yine bu yol çevresinde geliştirilecek otoparklarla, “ Park–Et, Devam–Et
            “ (Park & Ride ) türü aktarma ve transfer tesislerinde tutmaktadır. Buna karşılık
            MİA nın yüksek kaliteli, sık ve güvenilir (tarifeli) toplu taşın servisleri almasını
            sağlamaktadır.

                Bu Alternatif;
                Politika ve stratejilerle belirlenen hedeflerle uyumlu olarak; yaya ve bisiklet
            ulaşımını desteklemekte,
                Bu amaçlarla yönetsel ve mali önlemlere başvururken, bir yandan da bu al-
            ternatif de ifade şansını bulacak fiziki düzenlemelere de yer vermektedir.
                Bu çerçevede
                Kayseri Ulaşım Ana Planına baz olan;
                Karayolu ve toplu taşın şebekeleri şu şekilde ortaya çıkmaktadır.
                 Kayseri Ulaşım Ana Planında Politika, ilke ve hedefler genel manada
            ifade edilecek olursa;
                Konut alanları içinde kademeli alt merkezler oluşturmak, böylece araçlı yol-
            culukların ve ortalama yolculuk uzunluklarının azaltılmasını sağlamak,
   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120