Page 113 - Kayseri İmari Ve Mekansal Gelişimi
P. 113

Kayseri’nin İmarı ve Mekânsal Gelişimi  113

                Sorunların çözümlenmesi ancak, sorunların ve sorunları ortaya çıkaran et-
            kenlerin bir bütün olarak analiz edilmesi ve yine bütüncül çözümlerin üretilmesi
            ile mümkündür.
                Ulaşım master planları, yukarıda bahsedilen kapsamda kentte var olan ula-
            şım sorunlarının tespitini yaparak sürdürülebilir çözümler üretmek, kentte ilerle-
            yen yıllarda ortaya çıkabilecek ulaşım ihtiyaçlarını belirlemek ve bu ihtiyaçların
            karşılanabilmesi için öngörüler ve politikalar geliştirmek amacıyla hazırlanmak-
            tadır.

                Kayseri’de ilk ulaşım planlama çalışması raylı taşıma sistemi güzergâhlarının
            belirlenmesi amacıyla 1990–91 yıllarında Transurb Consult – Ensa firmaları ta-
            rafından yapılmış, ancak yapılan birçok düzeltmelerden sonra 1998 yılında Ulaş-
            tırma Bakanlığı’nca uygun bulunmuştur. Daha sonra yine raylı taşıma sistemi
            çalışmaları çerçevesinde, raylı sistem güzergâhının belirlenmesi amacıyla 2000
            – 2001 yıllarında Tractebel – Eser Müşavirlik firmalarınca hazırlanmıştır. Ulaşım
            planlama çalışmalarına ait bu veriler şehrin ulaşım yapılanmasında ilerleyen yıl-
            larda birçok açıdan yönlendirici olmuştur.
                Büyüyen ve gelişen kentlerde arazi kullanım planları gibi ulaşım planları da
            belli aralıklarla değişen ihtiyaçlara göre yeniden yapılmalı ve bu ihtiyaçlara ce-
            vap verecek yaklaşımlar geliştirilmelidir. Bu çerçevede 2008 yılında Büyükşehir
            Belediyesi’nce, Eser Müşavirlik firmasına hazırlatılan ulaşım ana planı 2025 yılı
            projeksiyonuna göre Kayseri açısından önemli veriler içermektedir.
                Kent İçi Ulaşımda Alternatifler

                Kayseri Büyükşehir bütünü içerisinde ele alınan ulaşım ana planı çerçevesin-
            de öncelikle mevcut sorunlar belirlenerek, ardından da 2025 yılı ulaşım yapısı ve
            yolculukları bilimsel yöntemlerle tahmin edildi.
                Bu yolculukları karşılamak üzere farklı toplu taşım sistemlerini içeren bir
            dizi kentsel ulaşım sistemi alternatifi hazırlandı.
                Bu çerçevede geliştirilen 7 ana alternatifin bulguları kıyaslanarak farklı kri-
            terler açısından olumlu ve yetersiz tarafları belirlendi.

                Sözü edilen yedi alternatiften birisi, ihtiyaçlara cevap verecek niteliklerde
            bulunarak sentez alternatifi haline dönüştürüldü.

                Bu yeni alternatif, 7 alternatifin olumlu özelliklerini barındıran, aynı zaman-
            da yetersizliklerine çözüm arayan Sentez Alternatifi (Alternatif 5) olarak ifade
            edilmiştir.
                Sentez Alternatifi;

                Doğu – Batı koridorunda sadece Kayseri Raylı Taşıma Sistemi (KRTS) hat-
   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118