Page 116 - Kayseri İmari Ve Mekansal Gelişimi
P. 116
116 Dördüncü Bölüm
Özellikle gelişme alanlarına ve kentsel makro forma bağlı olarak yeni “ana
hareket koridorları” oluşturmak,
Şerit dengesi ve sürekliliği sağlanmış koridorlar oluşturmak,
Karayolu şebekesinin işlevsel kademelenmesine uygun düzenlemeler yapıl-
masını sağlamak,
Ulaşım yatırımları ve trafik düzenlemelerinde araçlara öncelik veren değil
yayalara öncelik veren yaklaşımlar sergilenmesini sağlamak,
Trafik güvenliğinin artırılmasına yönelik fiziksel ve işletme önlemleri al-
mak,
Kentsel ulaşım sisteminde toplu taşın sistemlerine öncelik verilerek kent içi
ulaşım sorunlarının çözümleneceğini unutmamak,
Toplu taşın sistemlerinin, kapasitelerine uygun talep koridorlarında hizmet
vermesini sağlamak,
Farklı toplu taşın türlerinin sistem bütünlüğü ve eşgüdüm içinde çalışmala-
rını temin etmek,
Toplu taşın servislerinin bir kamu hizmeti anlayışı içerisinde, ancak sürdürü-
lebilir bir işletme planına uygun olarak planlamasını sağlamak,