Page 117 - Kayseri İmari Ve Mekansal Gelişimi
P. 117
Kayseri’nin İmarı ve Mekânsal Gelişimi 117
Toplu taşın sistemlerinin diğer ulaşım türleri ile de bütünleştirilmesini temin
etmek olarak özetlenebilir.
Merkezi Alanlarda;
Motorlu araç trafiğinden arındırılmış kent merkezinin erişilebilirliğini, toplu
taşın sistemleri ile güçlendirmek,
Kent merkezini, yaya ve toplu taşın sistemlerinin buluşma noktası olarak
planlamak zorunludur.
Konut Alanlarında;
Konut alanlarından/alanlarına düzenlenen toplu taşın güzergâhlarının dolaylı
olmamasını sağlamak,
Konut alanlarında ortalama olarak 250 metre mesafede bir toplu taşın sistemi
hattına ulaşabilmek hedeflenmelidir.
Yayalarla İlgili Genel İlkeler ve Yaklaşımlar
Kent yaşamının sahibinin yayalar olduğu unutulmamalıdır,
Yayaların kentin her noktasına ulaşabilme hakkı korunmalıdır,
Genel olarak trafikte yayalara öncelik tanınmalıdır,
Yaya kaldırımlarının sadece yayalar tarafından kullanılması sağlanmalıdır,
“Kent merkezi yayalarındır” ilkesi korunmalıdır,
Kent merkezinde yaya ulaşımına öncelik verilerek, yaya ulaşımı ile toplu
taşım bütünleştirilmelidir,
Konut alanlarında yaya ulaşımını sağlayan temel öğe olarak yaya kaldırımla-
rı bir şebeke olarak değerlendirilmeli ve sürekliliği sağlanmalıdır.
Toplu Taşın Sistemi Açısından Genel İlkeler ve Yaklaşımlar
İnşa edilmiş olan Kayseri Raylı Toplu taşın Sistemi (KRTS) 1. aşamasının
devamı olarak 2. Aşama Gesi – Beyazşehir Toplu Konut alanlarına kadar uzatıl-
ması sağlanmalıdır.
2. aşama güzergâhta oluşması beklenen yolculuk taleplerinin hattın deva-
mında 1. Aşama kesimin taleplerini artırarak kapasite – üstü düzeylere ulaştır-
maması için Sivas Caddesi’nin Mimarsinan Kavşağı doğusunda kalan kesimine
alternatif koridorlar oluşturulması ve bu koridorlarda otobüs ve otobüs öncelikli
sistemler devreye sokulması gereklidir.
2. Aşama KRTS hattını yukarıda belirtilen seçenek toplu taşın koridorları ile
eş zamanlı olarak gerçekleştirmek amaçlanmalıdır. 2009, 2017 ve 2025 yılları