Page 114 - Kayseri İmari Ve Mekansal Gelişimi
P. 114
114 Dördüncü Bölüm
tını Beyazşehir – Gesi Toplu Konut Alanlarına kadar uzatmakla kalmamakta,
aynı zamanda söz konusu koridorda öngörülen raylı sistem kapasitesini, 2025
yılındaki beklenen yoğun taleplere göre farklı toplu taşın koridorları/servisleri
oluşturmaktadır.
Bu Alternatif;
Kuzey – Güney yönünde gözlenen taleplere yönelik olarak gerek görülmedi-
ği için önerilmeyen bir Talas Bulvarı – Cumhuriyet Meydanı-Erkilet Bulvarı raylı
sistem önerisi yerine, bu koridordaki taleplere yanıt vermeye yönelik alternatif
bir toplu taşın sistem önerisini (Raylı ve / veya lastik tekerlekli) içermektedir.
Bu Alternatif;
Kapasite sorunlarını aşmak üzere, alternatif toplu taşın koridorları yaratmak-
tadır. Bunlardan birisi Talas – Üniversite ile Ahmet Gazi Ayhan Bulvarı üzerinden
Organize Sanayi Bölgesi’ni bir toplu taşın koridoru ile birbirine bağlamaktadır.
İkincisi ise, doğudaki Beyazşehir–Gesi bölgesinin kent merkezine tek bir arter ile
(Sivas Cad.) bağlanmasının yarattığı dar boğazı aşmak üzere yeni bir arteri, toplu
taşın ağırlıklı bir koridor olarak açmaktadır.
Bu Alternatif;
Çevre Düzeni planı ile de öngörülen genişletilmiş MİA (Merkezi İş alanları)