Page 114 - Kayseri İmari Ve Mekansal Gelişimi
P. 114

114  Dördüncü Bölüm





































          tını  Beyazşehir  –  Gesi Toplu  Konut Alanlarına  kadar  uzatmakla  kalmamakta,
          aynı zamanda söz konusu koridorda öngörülen raylı sistem kapasitesini, 2025
          yılındaki beklenen yoğun taleplere göre farklı toplu taşın koridorları/servisleri
          oluşturmaktadır.

             Bu Alternatif;
             Kuzey – Güney yönünde gözlenen taleplere yönelik olarak gerek görülmedi-
          ği için önerilmeyen bir Talas Bulvarı – Cumhuriyet Meydanı-Erkilet Bulvarı raylı
          sistem önerisi yerine, bu koridordaki taleplere yanıt vermeye yönelik alternatif
          bir toplu taşın sistem önerisini (Raylı ve / veya lastik tekerlekli) içermektedir.

             Bu Alternatif;
             Kapasite sorunlarını aşmak üzere, alternatif toplu taşın koridorları yaratmak-
          tadır. Bunlardan birisi Talas – Üniversite ile Ahmet Gazi Ayhan Bulvarı üzerinden
          Organize Sanayi Bölgesi’ni bir toplu taşın koridoru ile birbirine bağlamaktadır.
          İkincisi ise, doğudaki Beyazşehir–Gesi bölgesinin kent merkezine tek bir arter ile
          (Sivas Cad.) bağlanmasının yarattığı dar boğazı aşmak üzere yeni bir arteri, toplu
          taşın ağırlıklı bir koridor olarak açmaktadır.
             Bu Alternatif;

             Çevre Düzeni planı ile de öngörülen genişletilmiş MİA (Merkezi İş alanları)
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119