Page 110 - Kayseri İmari Ve Mekansal Gelişimi
P. 110

110  Dördüncü Bölüm



































                            Cumhuriyet Meydanı’nda raylı sistem inşaatı.

                 Büyükşehir Belediyesi teknik ekiplerince, Kayseri raylı sistem ihalesinin
          gerçekleşmesinden hemen önce alçak tabanlı raylı sistem aracı üreten bu 5 firma
          ile birlikte Japon Mitsubishi ve Rus devlet firmalarının üretim tesisleri tek tek in-
          celendi. Kapasite ve teknolojileri hakkında kanaat sahibi olunarak, Japon ve Rus
          firmalarının alçak tabanlı araç üretimi olmadığından, diğer 5 firmanın ihaleye
          katılabileceklerine karar verildi.

                 Haziran  2004  tarihinde  yapılan  ihale  sonucu  DPT  ve  Hazine
          Müsteşarlığı’ndaki 1.5 yıl devam eden süreç sonunda 2006 yılının ocak ayında
          hafif raylı sistem inşaatı Organize Sanayi Bölgesi’ndeki ana depo sahası içerisin-
          den başladı. 3 yıl süren ve 17.5 km.’lik güzergâh boyunca devam eden çalışmalar
          2009 yılı başında tamamlandı.

             26 Ocak 2009 tarihi Kayseri açısından önemli bir gündür. Bu tarihte 30 yıllık
          bir serüvenden sonra, ilk raylı sistem aracı Cumhuriyet Meydanı’na kadar geldi
          ve yapılan bir törenle Kayserililere tanıtıldı.

             1 Ağustos 2009 tarihinde işletmeye alınan Kayseri hafif raylı sistemi, ulus-
          lararası platformda 2 ayrı ödül kazandı. Bunlardan birincisi, İngiltere Hafif Raylı
          Taşıma Sistemi Birliği (LRTA- Light Rail Transit Asssociation ) ve onun yayın
          organı “ Tramway- Urban Transit “ dergisi tarafından  “ Dünyada yılın en iyi
   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115