Page 110 - Kayseri İmari Ve Mekansal Gelişimi
P. 110
110 Dördüncü Bölüm
Cumhuriyet Meydanı’nda raylı sistem inşaatı.
Büyükşehir Belediyesi teknik ekiplerince, Kayseri raylı sistem ihalesinin
gerçekleşmesinden hemen önce alçak tabanlı raylı sistem aracı üreten bu 5 firma
ile birlikte Japon Mitsubishi ve Rus devlet firmalarının üretim tesisleri tek tek in-
celendi. Kapasite ve teknolojileri hakkında kanaat sahibi olunarak, Japon ve Rus
firmalarının alçak tabanlı araç üretimi olmadığından, diğer 5 firmanın ihaleye
katılabileceklerine karar verildi.
Haziran 2004 tarihinde yapılan ihale sonucu DPT ve Hazine
Müsteşarlığı’ndaki 1.5 yıl devam eden süreç sonunda 2006 yılının ocak ayında
hafif raylı sistem inşaatı Organize Sanayi Bölgesi’ndeki ana depo sahası içerisin-
den başladı. 3 yıl süren ve 17.5 km.’lik güzergâh boyunca devam eden çalışmalar
2009 yılı başında tamamlandı.
26 Ocak 2009 tarihi Kayseri açısından önemli bir gündür. Bu tarihte 30 yıllık
bir serüvenden sonra, ilk raylı sistem aracı Cumhuriyet Meydanı’na kadar geldi
ve yapılan bir törenle Kayserililere tanıtıldı.
1 Ağustos 2009 tarihinde işletmeye alınan Kayseri hafif raylı sistemi, ulus-
lararası platformda 2 ayrı ödül kazandı. Bunlardan birincisi, İngiltere Hafif Raylı
Taşıma Sistemi Birliği (LRTA- Light Rail Transit Asssociation ) ve onun yayın
organı “ Tramway- Urban Transit “ dergisi tarafından “ Dünyada yılın en iyi