Page 108 - Kayseri İmari Ve Mekansal Gelişimi
P. 108

108  Dördüncü Bölüm

             Kayseri’de inşa edilen sistemle birebir aynı olan Paris hafif raylı sistem hattı
          dışında Avrupa’nın birçok şehrinde de hafif raylı sistem halen hayatın bir par-
          çası olarak çalışmaktadır. Kayseri’de gerçekleştirilen hafif raylı sistem hattının
          aynısının çalıştığı belli başlı şehirler olarak;  Stockholm, Düsseldorf, Frankfurt,
          Viyana, Atina, Amsterdam, Rotterdam, Göteborg, Milano, Florence, Napoli gibi
          birçok şehir sayılabilir.

             Ayrıca bütün dünya ülkelerindeki işletmede olan ve yapım aşamasında bu-
          lunan raylı sistemler içerisinde hafif raylı sistemin metroya göre tartışılmaz bir
          rakamsal üstünlüğü söz konusudur. Avrupa ülkelerindeki hat uzunlukları veri-
          lecek olursa, şu anda Avrupa’da 8060 km. işletmede hafif raylı sistem hattına
          karşılık, 2316 km, metro hattı mevcuttur. Yine Avrupa ülkelerinde 609 km hafif
          raylı sistem hattı yapım aşamasında iken, 66 km. metro hattı yapım aşamasında
          bulunmaktadır.





























             Görüldüğü gibi hafif raylı sistemler gelişmiş ülkeler tarafından terk edilen
          sistemler değildir. Sürekli olarak teknolojileri geliştirilen hafif raylı sistemlerin
          bazı şehirlerdeki eskiyen teknoloji ve raylı sistem araçlarının çok ucuz fiyatlarla
          başka ülkelere satılması söz konusu olmakla birlikte Kayseri’de inşa edilen sis-
          tem, gerek elektrifikasyon ve sinyalizasyon, gerek ray alt ve üst yapısı, gerekse
          araçları itibarı ile raylı sistem teknolojisinin en son ürünleridir.
             Kayseri raylı sisteminin planlama ve fizibilitelerinin hazırlanması safhasın-
          da özellikle uzak doğu ülkelerinde kullanılan monorail sistemlerle ilgili de bir
          araştırma yapılmış, fakat zeminin 5 ila 6 metre yukarısından gidecek böyle bir
   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113