Page 105 - Kayseri İmari Ve Mekansal Gelişimi
P. 105
Kayseri’nin İmarı ve Mekânsal Gelişimi 105
Ulaşım etüdüne göre yolculuk talepleri modellemesi
hatları bir kenara bırakarak raylı sistemin başka bir güzergâhtan gitmesini öne-
remez. Böyle farklı bir güzergâh seçtiğiniz taktirde, insanlar büyük harcamalarla
gerçekleştirdiğiniz bu toplu taşım sistemini kullanmazlar ve yine eski bildikleri
yöntemlerle yolculuklarını gerçekleştirirler. Yapılan yatırımda atıl kalır ve insan-
lar tarafından kullanılmazlar.
Uzmanlarca hazırlanan ve 20 yıllık projeksiyonlarla gelecekteki taleplerin
de teknik tahminlerle belirlendiği raylı sistem birinci aşaması olarak önerilen
güzergâh, şu şekilde oluştu. Şehrin doğusundan, Mimarsinan kavşağından baş-
layarak Sivas Caddesi’ni takiple Cumhuriyet Meydanı’na, Düvenönü’ne, Park
Caddesi’nden devam ederek eski terminal kavşağından, çevre yoldan, DSİ önün-
den Ahmet Gazi Ayhan Bulvarı’ndan, yeni stadyumun güneyinden Belsin toplu
konut yerleşimini toplayarak Organize Sanayi Bölgesi içerisinde ki ana depo sa-
hasına ulaşmaktadır.
Bu güzergâhın şehrin çok merkezi bölgesinden geçtiği ve şehrin en prestijli
caddelerine zarar verdiği yönündeki eleştiriler gerek konunun uzmanları gerek-
se raylı sistemle ilgili temel bilgilere sahip kişiler nezdinde geçerliliği olmayan
eleştiriler olarak değerlendirilmektedir. Raylı sistemler tüm bu sistemin gerçek-
leştirildiği şehirlerde yolculukların yoğun olduğu, şehrin en ana arterlerinden ge-
çerler ve yolculuk taleplerini karşılamak için yapılırlar. Yolculuk talebinin olma-
dığı güzergâhlara toplu taşım sistemi yapmanın bir manası yoktur. Bu açılardan
incelendiğinde raylı sistem güzergâhının son derece doğru olduğu söylenebilir.