Page 100 - Kayseri İmari Ve Mekansal Gelişimi
P. 100

100  Dördüncü Bölüm

             1991 ve 1993 yıllarında hazırlanan etüt ve avan projeler 1995 ve 1996 yıl-
          larındaki  yapılan  düzeltmelerle  Ulaştırma  Bakanlığınca  12.01.1998  tarihinde
          “Teknik Tasarım Raporu ve Fikir Projesi” olarak uygun görülüp onaylandığı bil-
          dirildi.
             Haziran 1998 tarihinde Büyükşehir Belediye Başkanlığına seçilen Mehmet
          Özhaseki 27.10.1998 tarihinde yaptığı ihale ile Atikarta Ltd.Şti.’ne, daha önce
          yapılan çalışmaların günün ihtiyaçlarına cevap verip veremeyeceği konusunu in-
          celettirdi. İlgili firma;
             1993 yılında yapılmış olan teknik etütlerin kullanılarak önerilen raylı siste-
          min ihaleye çıkarılması durumunda, sistemin işletmeye başladıktan en fazla 7–8
          yıl içinde ihtiyacı karşılamayacağını rapor ederek çalışmaların kullanılmamasını
          tavsiye etti.
             Raylı Sistem Projelerinin Yeniden Yapılması

             Mehmet Özhaseki’nin Büyükşehir Belediye Başkanlığına başlaması ile bir-
          likte raylı sistem konusu yeniden şehrin gündemine girdi. Raylı Sistem proje-
          si hazırlanması işi, 12 Ocak 2000 tarihinde yeniden ihale edildi ve ihaleyi Eser
          Müşavirlik ile bir Belçika firması olan, Tractebel ortaklığı alarak 26 Ocak 2000
          tarihinde çalışmalarına başladı.
             Temmuz 2001 tarihinde tamamlanan çalışmalarla ilgili “Final Raporu” aynı
          ay içerisinde onay için, Ulaştırma Bakanlığı DLH İnşaatı Genel Müdürlüğüne
          gönderildi. Demiryolları, Limanlar, Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğü
          çalışmaları inceleyip, Eylül 2001 tarihinde onayladı.

             DLH İnşaatı Genel Müdürlüğü tarafından onaylanan Kayseri Raylı Sistem
          Projesinin, 2001 ve 2002 yıllarında, yatırım programına alınması için Devlet Plan-
          lama Teşkilatına üst üste 3 defa yazılı müracaatta bulunulmuşsa da, Devlet Planla-
          ma Teşkilatı 10.04.2002 tarihli yazılarında, nüfusu 1 milyonun altında olan illerde
          raylı sisteme müsaade edilmeyeceği gerekçesi ile bu müracaatları reddetti.

             Kayseri Büyükşehir Belediyesi’nin raylı sistem yapma talebinin nüfusunun
          1 milyonun altında olduğu gerekçesi ile geri çevrildiği günlerde, yine nüfusu 1
          milyonun altında olan Eskişehir’de raylı sistem inşaatı devam ediyordu.
             Kasım 2002 tarihinde yapılan genel seçimler sonucunda hemşerimiz Sayın
          Abdullah Gül’ün 57. Hükümetin Başbakanı olması üzerine Büyükşehir Beledi-
          yesince 18.12.2002 tarihinde raylı sistem projesinin DPT’nin yatırım programına
          alınması müracaatı yenilendi. Kayseri Raylı Sistem Projesi, 05.06.2003 tarihinde
          2003E060020 proje numarası ile DPT’nin 2003 yılı yatırım programına alındı.
             Yapım Müşavirliği İhalesinin Yapılması
             Raylı sistem gibi uzmanlık isteyen işlerde işin sahibi olan idarenin, bu işe
          uygun uzmanlarla, yetişmiş bir kadroyu bünyesinde bulundurması mümkün de-
   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105