Page 99 - Kayseri İmari Ve Mekansal Gelişimi
P. 99

Kayseri’nin İmarı ve Mekânsal Gelişimi  99

                Bunun üzerine Kayseri Büyükşehir Belediyesi, 18.03.1993 tarihinde yeni bir
            ihale daha yaparak, teknik şartname hazırlanması ve avan projelerin yapılması
            işini 28.300.000 BEF bedelle, işin devamı olması sebebiyle yine aynı firmaya
            verdi
                Hazırlanan çalışmalarda raylı sistem güzergâhı ile ilgili 3 senaryo geliştiril-
            mişti.
                Birinci  güzergâh,  şehrin  doğu-batı  yönünde  uzanan  11  km.lik  hattır.  Batı
            ucu Şeker Fabrikasından başlayan hat, Osman Kavuncu Bulvarı boyunca eski
            terminal  alanına  kadar  devam  edip,  buradan  Çevreyolu  istikametinde  devam
            ederek, Hastane Caddesi’ne kadar gelip, Hastane Caddesi’nden güneye dönüp,
            Düvenönü’ne ulaşmakta, Düvenönü’nden, Park Caddesi, Cumhuriyet Meydanı
            ve Sivas Caddesi yönünde devam ederek Sivas Caddesi-Tuna Caddesi kavşağın-
            da sona ermekteydi.

                Birinci  güzergâha  alternatif  olarak  hazırlanan  ikinci  güzergâh,  birinci
            güzergâhla aynı noktalardan başlayıp bitmekte, eski terminal kavşağından Çev-
            reyolu istikametine değil, doğruca Osman Kavuncu Bulvarı istikametinde devam
            ederek Düvenönü’ne ulaşmaktaydı ve uzunluğu 10 km idi.
                Üçüncü güzergâh Kuzey-Güney doğrultusundaki 4,5 km. bir hat ile ikin-
            ci güzergâhı tamamlamaktaydı. Bu hat Yeşil Mahalle, Sarımsaklı köprüsünden
            başlayarak Erkilet yolunu takip ederek, 2. km.’de çevreyolunu keserek İstasyon
            Caddesi’ni takip ederek, Yoğunburç kavşağından geçmek suretiyle Kartal kavşa-
            ğında sona ermekteydi.

                Hazırlanan  bu  çalışmalar  Ulaştırma  Bakanlığı’na  sunulmuş,  Bakanlığın,
            Devlet Planlama Müsteşarlığı’nın ve Hazine Müsteşarlığı’nın herhangi bir onayı
            söz konusu olmamasına rağmen 1994 yılı başlarında Büyükşehir Belediyesi’nce
            bir takım malzeme alımı ihaleleri gerçekleştirilmişti. 21.03.1994 tarihinde ger-
            çekleştirilen 3 ayrı ihale ile 299.841.250 TL. + KDV bedelle 2075 adet ray bağ-
            lantı pabucu, 2815 adet ray bağlantı cıvatası ve 5970 adet ray bağlantı somunu
            alımı yapılmıştı.
                21.02.1994 tarihinde yapılan 99.900.000 TL.+KDV’lik 740 adet ray paleti
            alınması işi de dâhil 4 ihale Akçakoyunlu firmasında kalmıştı.
                Yine 24.02.1994 tarihinde yapılan B–58 Beton Travers alınması işi TCDD
            Genel Müdürlüğü’nden KDV dâhil 6.256.326.000 TL bedelle gerçekleştirildi.
                Alımı yapılan bu malzemelerin bir kısmı 1979 yılında alınan raylarla birlikte
            1995 yılı içerisinde Kayseri Büyükşehir Belediyesi ile İstanbul Büyükşehir Bele-
            diyesi arasında yapılan protokol çerçevesinde İstanbul Büyükşehir Belediyesine
            verilerek karşılığında Ikarus marka otobüslerin yedek parçaları alındı.
   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104