Page 98 - Kayseri İmari Ve Mekansal Gelişimi
P. 98

98   Dördüncü Bölüm

          bir sosyal tampon mekanizması olarak da görev yapmaktadır. İşçilerin genelde
          Kayseri’nin çevre mahallelerinde oturmaları nedeni ile servis güzergâhları da bu
          mahallelerde yoğunlaşmaktadır.
             Servis minibüs ve otobüsleri toplam yolculuklar içinde % 13.1 gibi önemli
          bir paya sahip olup, araçlı yolculukların ise % 20.9’unu oluşturmaktadır.

             TOPLU TAŞIMDA YENİ BİR PERSPEKTİF

             RAYLI SİSTEM
             Tarihi Gelişim
             Kayseri’de raylı sistem konusu ilk olarak 1970’li yılların sonundan itibaren
          şehrin gündemine girmiştir. Bu konuda Kayseri Büyükşehir Belediyesi’ndeki ilk
          resmi belgeler 1979 yılına aittir.
             14.06.1979 tarihinde Belediye Meclisinin almış olduğu 11 sayılı karar ile
          raylı taşıma sisteminin gerekliliğinden bahsedilerek bu konuda etüt ve proje ha-
          zırlanması için İTÜ Mimarlık Mühendislik Fakültesine yaptırılmasına ve bu ko-
          nuda Belediye Başkanına yetki verilmesine meclisce karar verilmiştir.

             Aynı yıl 16.11.1979 tarihinde Belediye Encümeninin almış olduğu kararla,
          Konya, Adana, Eskişehir, Ankara ve Afyon’a rayların ve bağlantı elemanlarının
          teslim alınması için eleman görevlendirildiğini görüyoruz.

             12 Eylül 1980 askeri darbesinden sonra uzun bir süre raylı sistem konusunda
          herhangi bir çalışma gerçekleştirilmedi. 1989 yılında Niyazi Bahçecioğlu’nun Bü-
          yükşehir Belediye Başkanlığına tekrar seçilmesiyle yeni bir çalışma başlatıldı.
             01.02.1990 tarihinde Kayseri Kent içi ve Yakın Çevre Ulaşım ve Toplu Ta-
          şım Fizibilite Etüdü adı altında bir çalışma ihaleye çıkartıldı. 19.04.1990 tarih
          ve 1008 sayılı Encümen kararı ile Transurb Consult-Ensa ortaklığına 20.000.000
          Belçika Frankı bedelle iş ihale edildi.

             7 Ağustos 1991 tarihinde, Belediye ile Transurb Consult firması arasında
          imzalanan protokol çerçevesinde 20 milyon (BEF) Belçika Frankının;

             - 9.2 milyon BEF’lik kısmı Belçika’dan, devletten devlete borçtan,
             - 10.8 milyon BEF’lik kısmın ise Belediye öz kaynaklarından karşılanacağı
          taraflarca kabul edildi.

             İhale uyarınca yaklaşık 1 yıllık çalışma sonucunda hazırlanan ulaşım etü-
          dü 20.02.1991 tarihinde Ulaştırma Bakanlığına teslim edildiğinde, konuyla ilgili
          teknik etütlerin eksik olduğu, ihale şartnamesine uygun olarak bunların tamam-
          lanması gerektiği ifade edilerek Belediyeye iade edildi.
   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103