Page 93 - Kayseri İmari Ve Mekansal Gelişimi
P. 93

Kayseri’nin İmarı ve Mekânsal Gelişimi  93

                Büyükşehir ve Fuzuli araç alt geçitlerini kullanan araçların büyük bir ço-
            ğunluğu bu iki kavşaktan birisinde dönüş yapmakta, ancak çok küçük (yaklaşık
            %20’lik) bir kısmı her iki kavşağı Meydan-Kümbet veya Kümbet-Meydan isti-
            kametinde alttan direkt olarak geçmektedir. Her iki alt geçidin bir tünel şeklinde
            alttan birbirine bağlanması ve zeminin yaya aksına dönüştürülmesi ancak her iki
            kavşağı alttan transit olarak geçen bu %20’lik araçların bu caddeyi kullanmasına
            izin verecektir. Büyükşehir veya Fuzuli Kavşakları’ndan dönüş yaparak Sivas
            Caddesini kullanan geri kalan %80’lik kullanıcının bu caddeyi kullanması müm-
            kün olmayacaktır.

                Örnek olarak, Kartal veya Fuar istikametinden gelerek Kümbet istikametine
            gidecek olan araçlar bu alttaki tünele giremeyeceğinden, yine Fuzuli veya Farabi
            caddelerinden gelerek Meydan istikametine gidecek olan araçlar da aynı sebep-
            ten dolayı hem önerilen bu tüneli hem de caddeyi kullanamayacaklardır. Böyle
            bir önerinin uygulanabilirliği bulunmamaktadır.
                Gerek Büyükşehir kavşağına gerekse Fuzuli Kavşağı’na yapılan alt geçitlere
            tek bir alternatif bulunmaktadır ki o da her iki kavşağa herhangi bir katlı kavşak
            yapılmamasıdır. Fakat yukarıda izah edilen, şehirdeki araç artış hızı ve her iki
            kavşağın kent içindeki konumu göz önünde bulundurulduğunda, uzun yıllar bu
            iki kavşağın hemzemin olarak ihtiyacı karşılayamayacağı bir gerçektir.
                Mimarsinan Köprülü Kavşağı
                Sivas Caddesi’nin doğuya doğru devamında eski çevre yolu ile şehirlerarası
            Malatya ve Sivas yolunun ana kesişim noktasında yapılarak 2009 yılında hizmete
            açıldı.
                1990’lı yıllardan itibaren trafik yoğunluğu artan kavşakta özellikle Malatya
            istikametinden gelen araçların yolun eğiminden dolayı kavşağa süratli girmeleri-
            nin de etkisiyle büyük can ve mal kaybına sebebiyet veren kazalar meydana gel-
            meye başladı. Bunun üzerine burasının katlı kavşak haline getirilmesi önemli bir
            ihtiyaç olarak görülerek, Büyükşehir Belediyesi’nin de, Ankara nezdinde ısrarlı
            talepleri neticesinde 2004 yılından itibaren planlama çalışmaları gerçekleştirildi.
            Planlama aşamasında o tarihlerde henüz inşaat aşamasında olan yeni çevre yolu
            ve ileride gerçekleştirilecek raylı sistemin İldem istikametinde devam edeceği de
            göz önünde bulundurularak projeleri hazırlandı.

                2007 yılında inşaat çalışmalarına başlanan Kayseri’nin ilk üç katlı köprülü
            kavşağında hem toprakarme sistemi, hem de kolon ve öngerilmeli kirişler kulla-
            nılmıştır.

                Karayolları Genel Müdürlüğü’nce gerçekleştirilen katlı kavşağın yapımına
            Büyükşehir Belediyesi maddi katkıda bulundu.
   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98