Page 90 - Kayseri İmari Ve Mekansal Gelişimi
P. 90

90   Dördüncü Bölüm

             Kavşağı kullanan 65.451 araçtan 25.490’ı (%38.94’ü) Kümbet- Meydan ve
          Meydan-Kümbet istikametinde düz geçiş yapan araçlardan oluşmaktaydı.

             İkinci önemli yoğunluğu ise 17.385 araç ve %26.56’lık oranla Fuar-Kartal
          ve Kartal-Fuar istikametinde direkt geçiş yapan araçlar oluşturmaktaydı.

             Bu çizelgede Büyükşehir kavşağına giren araçların 12 ayrı hareket tarzı
          görülmektedir. Buradaki diğer önemli husus ise, kavşaktaki araç geçişlerinin
          iki yönde yoğunlaştığıdır.  Bunlar Kümbet-Meydan, Meydan-Kümbet istika-
          metinde  direkt  geçenlerle,  Kartal-Fuar,  Fuar-Kartal  istikametinde  direkt  ge-
          çen araçlardır.  Bu iki yöndeki araç hareketi, toplam araç hareketinin %66’sını
          oluşturmaktadır. Hazırlanacak olan projede bu iki yöndeki direkt geçişlerin hiç
          bekletilmeden gerçekleşmesini temin etmek projenin başarılı olmasının ön şartı
          olarak görülmüştür.
             Bugün uygulanmış olan proje bu iki yöndeki direkt geçiş yapan araçların hiç
          beklemeksizin geçişini sağladığı gibi, Meydan-Kümbet Kümbet-Meydan istika-
          metinde geçiş yapan hafif raylı sisteminde motorlu araç trafiği ile kesişmeden
          kavşaktan geçişini temin etmektedir.

             Herhangi bir kavşak çözümünde en önemli problem sola dönüşlerin çözümü-
          dür. Çünkü sola dönen araçlar kavşağı iki defa kullanır. Aynı zamanda sola dönen


































                          Klasik bir yonca yaprağında sağa ve sola dönüşler
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95