Page 90 - Kayseri İmari Ve Mekansal Gelişimi
P. 90
90 Dördüncü Bölüm
Kavşağı kullanan 65.451 araçtan 25.490’ı (%38.94’ü) Kümbet- Meydan ve
Meydan-Kümbet istikametinde düz geçiş yapan araçlardan oluşmaktaydı.
İkinci önemli yoğunluğu ise 17.385 araç ve %26.56’lık oranla Fuar-Kartal
ve Kartal-Fuar istikametinde direkt geçiş yapan araçlar oluşturmaktaydı.
Bu çizelgede Büyükşehir kavşağına giren araçların 12 ayrı hareket tarzı
görülmektedir. Buradaki diğer önemli husus ise, kavşaktaki araç geçişlerinin
iki yönde yoğunlaştığıdır. Bunlar Kümbet-Meydan, Meydan-Kümbet istika-
metinde direkt geçenlerle, Kartal-Fuar, Fuar-Kartal istikametinde direkt ge-
çen araçlardır. Bu iki yöndeki araç hareketi, toplam araç hareketinin %66’sını
oluşturmaktadır. Hazırlanacak olan projede bu iki yöndeki direkt geçişlerin hiç
bekletilmeden gerçekleşmesini temin etmek projenin başarılı olmasının ön şartı
olarak görülmüştür.
Bugün uygulanmış olan proje bu iki yöndeki direkt geçiş yapan araçların hiç
beklemeksizin geçişini sağladığı gibi, Meydan-Kümbet Kümbet-Meydan istika-
metinde geçiş yapan hafif raylı sisteminde motorlu araç trafiği ile kesişmeden
kavşaktan geçişini temin etmektedir.
Herhangi bir kavşak çözümünde en önemli problem sola dönüşlerin çözümü-
dür. Çünkü sola dönen araçlar kavşağı iki defa kullanır. Aynı zamanda sola dönen
Klasik bir yonca yaprağında sağa ve sola dönüşler