Page 87 - Kayseri İmari Ve Mekansal Gelişimi
P. 87

Kayseri’nin İmarı ve Mekânsal Gelişimi  87

            pasajlı yaya alt geçidinin projeleri ise bir Ankara firması olan Mega Mühendisliğe
            aittir.

                Bu 5 adet pasajlı yürüyen merdivenli yaya alt geçidinin yan taraflarındaki
            dükkânlarla bir taraftan alt geçitten geçen yayalara daha güvenli ortamlarda geçiş
            imkânı sağlanırken, diğer yandan buralardan temin edilen gelirlerle alt geçitlerin
            finansmanı temin edilmekteydi. Bu 5 yaya alt geçidinde toplam 78 adet dükkân
            bulunmaktadır ve Büyükşehir Belediyesi’ne kira getirmektedir.
                Yaya ve Araç Alt Geçitlerini Zorunlu Kılan Sebepler;
                Kayseri kentinde yolculukların önemli bir bölümü ( yaklaşık üçte biri) yaya
            olarak yapılmaktadır. Ancak nüfus artışına paralel olarak, kentsel çevredeki Talas,
            Gesi, Mimarsinan gibi çevre beldelerde toplu konut bölgelerinin yaygınlaşması
            nedeniyle yaya yolculuklarının oranı azalma, araçlı yolculukların payı artma eği-
            limi göstermektedir. Ancak hala merkez civarındaki yolculuklar ile öğrenci yol-
            culuklarının önemli bir bölümünün yaya olarak gerçekleştirildiği anlaşılmaktadır.
            İlk ve orta öğretime devam eden öğrenci yolculuklarının %80 oranında yaya ola-
            rak yapıldığı söylenebilir.






























                                      Melikgazi Yaya Alt Geçidi

                Kayseri’de  otomobil  sahipliği  oranı,  diğer  kentlerimizle  kıyaslandığında
            daha yüksektir. 2010 yılı itibarı ile merkezde 1000 kişiye 127 otomobil düşmek-
            tedir. Bu oranın 2005 yılında 102.1 olduğu göz önünde bulundurulursa kişi başına
            düşen otomobil oranının süratle arttığı hemen anlaşılabilir.
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92