Page 89 - Kayseri İmari Ve Mekansal Gelişimi
P. 89
Kayseri’nin İmarı ve Mekânsal Gelişimi 89
Sivas Caddesi ve Mustafa Kemal Paşa Bulvarı Araç Alt Geçitleri
Sivas Caddesi ve Mustafa Kemal Paşa Bulvarı, Kayseri’nin birinci kademe
yollarıdır ve şehrin en yoğun trafik akışına sahip bu iki caddesi Büyükşehir Bele-
diyesi önünde şehirdeki en önemli trafik kesişimini oluşturur. 2005 yılının şubat
ayı içerisinde bu kavşakta sabah saat 06.00 ile akşam 20.00 arasında yapılan araç
sayımında, kavşağı bu 14 saatlik dilimde toplam 65.451 aracın kullandığı tespit
edilmiştir. Yine aynı kavşakta, aynı yılın nisan ayı içerisinde yapılmış olan sa-
yımda, aynı saat aralıklarında kavşağı bu kez 83.450 aracın kullandığı anlaşılmış-
tır. Bu rakamlar, sözü edilen tarihlerde Büyükşehir kavşağını 1 saatte (pik saatte)
6.500 ile 8.300 aracın kullandığını göstermektedir.
Uluslararası standartlara göre, bir kavşağı, saate kullanan araç sayısı 3.500’ü
geçtiği takdirde, kavşaktaki trafik yükünün alt ve üst geçitlerle çözümlenmesi
noktasına geldiği kabul edilmektedir.
Yapılan her iki sayım kavşaktaki araç sayısının katlı kavşak yapmak için
gerekli görülen limitleri büyük ölçüde geçtiğini göstermektedir. Ayrıca 2004 yılı
haziran ayında yapılan raylı sistem ihalesi ile raylı sistem hattının da Sivas Cad-
desi istikametinde geçmesi kesinleşmiş, bu hattın gerçekleşmesi ile gerek Sivas
Caddesi, Mustafa Kemal Paşa Bulvarı kesişiminin, gerekse Sivas Caddesi- Fuzu-
li Caddesi kesişiminin, ilerleyen yıllarda katlı kavşak yapılmadan trafiğin çözü-
münün mümkün olmayacağı netlik kazanmıştı.
Büyükşehir Belediyesi önündeki kavşağa ve Sivas Caddesi-Fuzuli Caddesi
kesişimine katlı kavşak yapılması hususunun kesinlik kazanması üzerine, köprü-
lü kavşak, alt ve üst geçit konularında uzmanlaşmış olan üç firmanın çalışmaları
Büyükşehir Belediyesi
meclis üyeleri ve üst
düzey yöneticilerin-
ce değerlendirilerek,
Mega Mühendislik fir-
masının proje önerileri
uygun bulundu.
Projeler, kavşak-
taki 10 Şubat 2005
tarihinde yapılan araç
sayımları göz önünde
bulundurularak hazır-
lanmıştı.
Bu tarihteki araç
sayımlarına göre; Büyükşehir kavşağına giren araçların sayıları ve dağılımı