Page 86 - Kayseri İmari Ve Mekansal Gelişimi
P. 86

86   Dördüncü Bölüm

          sonra hafriyatın yapılması sağlandı. Yoğunburç’a ve Alaca Kümbet’e yakın me-
          safede yapılan fore kazık imalatlarının çakma değil burgu sistemi ile yapılmasına
          özen gösterildi. Ayrıca Alaca Kümbet’in etrafında gerçekleştirilen fore kazıklar,
          kümbetin altından karşıdan karşıya teknolojik cihazlarla gönderilen 0.5 cm. ka-
          lınlığında 3’lü ankraj demetleri ile birbirine bağlanarak eskisinden çok daha sağ-
          lam bir zemin ve temel sistemine kavuşturuldu.

             İnşaat kazı çalışmalarının başlamasından hemen sonra, 2001 yılı haziran ayı
          içerisinde, İl Sağlık Müdürlüğünün batı bahçe duvarı tarafında, 1 metre yüksek-
          liğinde 60 – 70 cm. genişliğinde tabanı taş döşemeli duvarları taş örgülü, üzeri
          sal taşları ile kapatılmış, su kanalı olduğu tahmin edilen bir tünel kalıntısına rast-
          lanmış, bunun üzerine inşaat, Müze Müdürlüğü’nce bir müddet durdurulmuştu.
          Yapılan incelemelerde, hafriyat sırasında ortaya çıkan kalıntının 30–35 yıl önce
          yapılmış, çimento harçlı, taş örme, kanalizasyon yapısı olduğu ve halen kulla-
          nılmadığı anlaşıldığından inşaatın devamına karar verildi. 2001 yılının haziran
          ve aralık ayları arasında 6 aylık yoğun bir çalışma sonunda aralık 2001 tarihinde
          trafik alt geçidi tamamlanarak hizmete açıldı.
             Yaya Alt Geçitleri

             2001 yılı haziran- aralık ayları arasında Yoğunburç Araç Alt Geçidinin ya-
          pılması sürecinde, Yoğunburç’la Cumhuriyet Meydanı arasındaki araç trafiğinin
          mecburen kesilmesinden dolayı aynı süreçte yoğun yaya trafiği bulunan Hunat
          Cami önü ile çarşı arasındaki yaya trafiğinin de çözülmesi gayesiyle Hunat Cami
          önünde yaya alt geçidi inşaatına da başlandı. Yanlarında 12 adet dükkân bulanan,
          yürüyen merdiven ve normal merdivenlerle insanların rahat ve güvenli bir şekilde
          karşıdan karşıya geçmesini temin eden Hunat Yaya Alt Geçidi, 4 aylık bir süreçte
          tamamlanarak kullanıma açıldı.
             Kayseri’nin pasajlı ve yürüyen merdivenli ilk yaya alt geçidi, Park Caddesi
          üzerinde bulunan ve 1996 yılında yapılan Mimarsinan Yaya Alt Geçididir. Bu
          yaya alt geçidi ile şehirde yaya trafiğinin yoğun olduğu akslara, yürüyen merdi-
          venli ve dükkânlı yaya alt geçidi yapımı başladı. 2001 yılında Hunat Cami önüne,
          2005 yılında ise Orduevi önüne ve Mustafa Kemal Paşa Bulvarı’ndaki 2 adet
          yaya alt geçidi ile şehirde 5 tane modern tarzda yaya alt geçidi yapıldı.

             Aslında, şehirde yapılan ilk yaya alt geçidi Hunat Medresesi ile Kale arasına
          1970’li yıllarda yapılan yaya alt geçidi ise de, sonradan bu alt geçidin yanlarına di-
          zilen barakalar ve insanların bu geçişi kullanmaktaki isteksizlikleri nedeni ile Hunat
          Yaya Alt Geçidinin yapımı aşamasında 2001 yılında doldurularak kapatılmıştır.
             Park Caddesi’ndeki şehrin ilk pasajlı yaya alt geçidi ile Hunat Pasajlı Alt
          Geçidinin projeleri bu satırların yazarına, Orduevi önündeki pasajlı alt geçidin
          projeleri Mimar Mehmet Kütahneci’ye, Mustafa Kemal Paşa Bulvarındaki 2 adet
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91