Page 81 - Kayseri İmari Ve Mekansal Gelişimi
P. 81
Kayseri’nin İmarı ve Mekânsal Gelişimi 81
yaşamaktadır. 2007 yılı sonundan itibaren trafiğe açılan Kuzey Çevreyolu transit
yolculukların ağırlıklı bir kısmını almış olsa da bu etkiler hissedilmeye devam
etmektedir. Batı, Boğazköprü girişinden, doğu, Mimarsinan Kavşağı’na kadar 19
adet sinyalize kavşak bulunmaktadır.
Sivas Caddesi
Kayseri kenti ulaşım ağı içerisinde diğer birinci kademe yol Sivas Cadde-
sidir. 1960’lı yıllara kadar karayolu işlevini sürdüren Sivas Caddesi, Kocasinan
Bulvarının yapımından sonra kentiçi ulaşımın en önemli aksı olmuştur. Koca-
sinan Bulvarından eski terminalin batısında güneye ayrılan yol, kent merkezini
doğu-batı istikametinde boydan boya kat ettikten sonra Mimarsinan kavşağında
tekrar bu bulvarla buluşur. Tüm güzergâhı boyunca ortasından, yeni inşa edilmiş
olan Hafif Raylı Sistem hattı 10 metre genişliğinde geçmektedir. Yaklaşık 1700
metrelik kısmını da raylı sistemle motorlu araç trafiği ortak olarak kullanmakta-
dır. Büyükşehir Belediyesi önünde ve Fuzuli kavşaklarında 2005 yılında iki adet
alt geçit yapılarak en önemli kesişim noktalarında hem raylı sistem, hem motorlu
taşıtlar için transit geçiş imkânı sağlanmıştır. 2x2 şeritli, sıcak asfalt kaplamalı
bir bağlantı olup tüm kentsel yol özelliklerini göstermektedir. Eski terminal kav-
şağı ile Mimarsinan Kavşağı arasında, bu iki kavşakta dâhil 11 sinyalize kavşak
bulunmaktadır.
İkinci ve Üçüncü Kademe Yollar
Hasan Tahsin Bulvarı, Ahmet Gazi Ayhan Bulvarı, İsmail Erez Bulvarı,
Hasan Esat Işık Bulvarı ve Taha Çarım Bulvarları, Organize Sanayi ve Belsin-
Beyazşehir toplu konut alanlarını şehir merkezine bağlayan alternatif bir yol
olarak 1992–1993 yıllarında alt yapısız olarak Melikgazi Belediyesi’nce gerçek-
leştirilmişti. Tüm alt yapısı ve üst yapısı ile birlikte 2008 yılında yenilenen bu
5 bulvarla birlikte, Erkilet Caddesi, Talas Caddesi, Hastane Caddesi, İstasyon
Caddesi, Fuzuli Caddesi, Tuna Caddesi, 30 Ağustos Caddesi ile kent merkezi ve
çevresinde yer alan kentsel dönüşüm alanlarını çevreleyen Sokulu Caddesi ve
Kartal Bulvarı da ikinci kademe yol niteliğindedir.
Kent merkezinde, çevre yerleşim alanlarından gelen ana ulaşım akslarının
bağlandığı iç içe iki ring yol bulunmaktadır. Bunlardan içte olanı geleneksel kent
merkezini çevreleyen Park, İnönü ve Talas Caddeleridir. Dıştaki ikinci ringi ise,
Osman Kavuncu, Park, Sivas, Mustafa Kemal Paşa, Kartal ve Sokullu Caddeleri
oluşturur. Dışarıdan gelen ulaşım akslarından şehre girmek isteyen araçlara bu
ring bağlantıları alternatif ulaşım imkânları sağlar.
Üçüncü kademeye giren yollar ise konut ve diğer kullanım alanları içinde
kalan ve söz konusu alanların erişilebilirliğini sağlayan tali yollardır. Bu yol-
larında tamamı sıcak asfalt kaplama olup genişlik ve geometrileri itibarı ile bir
homojenlik göstermezler.