Page 79 - Kayseri İmari Ve Mekansal Gelişimi
P. 79

Kayseri’nin İmarı ve Mekânsal Gelişimi  79

                                                 Çok nadiren özellikli yol kısımlarında
             Galip ve inhisar memuru Ahmet beylere
             bir şey olmamıştır. Vaka makamı vilayetçe   arnavut kaldırımı olarak tabir edilen ta-
             haber  alınmış  ve  vakanın  tahkikine  jan-  bii taş kaplama veya 1940’lı yıllardan
             darma bölük kumandanı Yüzbaşı Hulusi   itibaren de sathi kaplama asfalt yollara
             Bey memur edilmiştir.               rastlanmaktadır.
                Hulusi Bey refakatine Memleket Has-
             tanesi Baştabip vekili Enver ve hükümet   1963 yılına gelindiğinde dahi bu-
             Tabibi Osman beyleri ve kâfi miktarda jan-  günkü  Osman  Kavuncu  Bulvarı,  (o
             darma alarak otomobil ile mahalli vakaya   zamanki ismi ile İstanbul Caddesi) ile
             hareket etmişlerdir. Kayseri’ye yarım saat
             mesafede bir kamyon ve şoförün yanında   Sivas  Caddesi  asfalt  kaplama  bir  yol
             Kaymakam  Hüsamettin  bey’in  başı  sarılı   konumunda değildi. O zaman Kayse-
             bir halde geldiği görülmüş ve vaka hakkın-  ri  Belediyesi’nin,  bu  caddeleri  asfalt-
             da mumaileyh den malumat alınmıştır. Hü-  layacak  donanımı  bulunmadığından
             samettin Bey vakanın şoförün idaresizliği
             yüzünden  meydana  geldiğini  söylemiştir.   Karayolları 6. Bölge Müdürlüğü ile bu
             Fen memuru Ömer Bey kayır hanında ağır   caddelerin asfaltlanması için protokol
             surette  yattığı  anlaşılmış  ve  kayır  hanına   yapılmış, fakat belediye gerekli malze-
             hareket edilerek Hüsamettin Bey memle-  meyi temin edemediğinden asfaltlama
             ket hastanesine sevk edilmiştir.    yapılamamıştı.
                Kayır  hanında  bulunan  fen  memuru
             da alınarak Memleket hastanesine yatırıl-  Kayseri şehri, Türkiye’nin ve Orta
             mıştır. Fen memuru Ömer efendiden vaka   Anadolu’nun  içerisindeki  coğrafi  ko-
             hakkında malumat alınmış ve Ömer Efen-  numuna bağlı olarak doğu-batı ulaşım
             di  de  hadisenin  şoförün  idaresizliğinden
             otomobilin  devrildiğini  söylemiştir.  Oto-  bağlantısı çerçevesinde fiziki gelişimi-
             mobilin  içinde  bulunan  öteki  yolcularda   ni sürdürmüştür.  Bir yandan Ankara-
             aynı ifadeyi vermiştir.             Sivas  bağlantısını  oluşturan  Osman
                Vali  Fuat  beyefendi,  Hüsamettin   Kavuncu Bulvarı ve Sivas Bulvarı, di-
             bey’in  hastaneye  geldiğini  haber  alır  al-  ğer yandan da güney ve kuzeydeki yer-
             maz, derhal hastaneye giderek Hüsamet-
             tin beyi ziyaret etmiş ve hadise hakkında   leşimlere bağlanan yollar, kentin tarihi
             kendisinden  malumat  almışlardır.  Vali   merkezinde,  Cumhuriyet  meydanında
             beyefendi  hastaneyi  terk  ederken  dok-  birleşerek, kentin gelişimini belirleyen
             tor beylerden Hüsamettin beyin yarası ve   ana doğrultular olarak ortaya çıkmıştır.
             sıhhati hakkında izahat almışlar, hastaya
             ve hastalara azami surette dikkat ve iti-  Motorlu  araçların  yaygınlaşması  ile
             na  edilmesini  emir  buyurmuşlardır.  Hü-  kent daha sonraki yıllarda tarihi mer-
             samettin beye lazım gelen sıhhi tedbirler   kezin  dışında  da  gelişmekle  birlikte,
             ittihaz edilmiş, fakat bu kadar çalışmalar   ana yol çıkışları bu gelişmeyi etkileyen
             boşa gitmiştir. Hüsamettin Bey o geceyi   önemli bir faktör olmuştur.
             çok  acı  ve  ızdıraplar  içinde  geçirmiş  ve
             dün saat 11.55 de şokromatik sebebi ile   2010  yılı  itibarı  ile  Kayseri’de
             zaafı kalpten maalesef vefat etmiştir.   6.965  bulvar-cadde  ve  sokak  bulun-
             Vakadan  sonra  firar  eden  şoför  İsmail   maktadır.  Bunların  48  tanesi  bulvar,
             Pınarbaşı’nda tevkif edilmiştir.
                               Kayseri Gazetesi  1.544 tanesi cadde ve 5.373 tanesi so-
                  12 Birinci Kanun 1929 Perşembe  kak konumundadır.
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84