Page 83 - Kayseri İmari Ve Mekansal Gelişimi
P. 83
Kayseri’nin İmarı ve Mekânsal Gelişimi 83
2005 yılında yapılan restorasyon ve genişletme çalışmaları neticesinde bugün-
de kullanılmaktadır. Bunların dışında demiryolu ile motorlu araç trafiği kesişim
noktalarını çözmek maksadı ile yapılan Horsana Üst Geçidi ve Yeni Sanayi-Ziya
Gökalp Mahalleleri arasındaki tren hattından üstten geçişi sağlayan Ihlamur Köp-
rüsü Kocasinan Belediyesi tarafından yapılmıştır.
Kayseri’deki modern manada ilk köprülü kavşak Kocasinan Bulvarı’nın
(eski çevre yol) Yeni Sanayi bölgesinde, Büyükşehir Belediyesi tarafından 1997
yılında yapılan Yeni Sanayi köprülü kavşağıdır.
Yeni Sanayi Köprülü Kavşağı
1996 yılına kadar Boğazköprü mevkiinden, Mimarsinan Kavşağı’na kadar
21.5 km.’lik güzergâh, Kara Yolları Genel Müdürlüğü yol ağında ve aynı kuru-
mun kontrol ve bakımında idi. 2x2 şeritli, sathi kaplama ve tamamen bakımsız
durumdaki yolun orta refüjleri kuru otlarla kaplı, yoldan geçenlerin atıklarının
dahi temizlenmediği bir durumdaydı.
Aynı yıl Kayseri Büyükşehir Belediyesi, çevreyolunu bu bakımsız durum-
dan kurtarmak amacıyla Karayolları Genel Müdürlüğü ve 6. Bölge Müdürlüğü
nezdinde birçok girişimlerde bulunmuş fakat olumlu bir netice alamamıştı. Şehir
içerisindeki cadde ve bulvarlarda gerçekleştirilen onca çalışmadan sonra çevre-
yol güzergâhının bu şekilde bakımsız bir durumda kalması gerek şehir açısın-
dan gerekse çevreyolunu transit olarak kullanan şehirlerarası yolcuları açısından
olumsuz bir etki yaratmaktaydı. Bütün bu sebeplerle Bayındırlık Bakanlığı nez-
dinde gerçekleştirilen girişimler neticesinde çevreyolun Anbar’dan, Mimarsinan
Yeni Sanayi köprülü kavşağı