Page 80 - Kayseri İmari Ve Mekansal Gelişimi
P. 80

80   Dördüncü Bölüm

             Bulvar, cadde ve sokakların 5 ilçeye dağılımı şu şekildedir.

                             BULVAR            CADDE             SOKAK
            MELİKGAZİ        28                286               2.320
            KOCASİNAN        6                 294               1.813
            TALAS            8                 172                  701
            HACILAR          --                 85                  287
            İNCESU           6                  97                  252

             Kentin gelişim süreci içinde ortaya
          çıkan ve nitelik olarak birbirinden fark-             Bir anı, bir haber...
          lı karayolu bağlantılarını, üç farklı tür
          içinde sınıflamak mümkündür.           ÇEVRE YOLU YAKINDA HİZMETE
                                                           AÇILACAK
             Kocasinan Bulvarı                    Transit seferler yapan vasıtalar şehre
             (Eski Çevre Yol)                  uğramadan bu yoldan geçecek, yolun ke-
             Bunlardan  birincisi  1962  yılında   narında dinlenme evi ve akaryakıt depo-
          yapımı  tamamlanan  ve  yapıldığı  yıl-  ları kurulması için teşebbüse geçildi.
                                                  Şehir içi trafiğinin kesafetini azaltmak
          larda Kayseri kentini kuzeyden kuşak-  ve  Ankara  –  Sivas  şosesini  kısaltmak
          layarak geçen Kocasinan Bulvarı (eski   maksadıyla Karayolları 6. Bölge Müdürlü-
          çevreyol) dır.                       ğü tarafından inşa ettirilmekte olan çevre
                                               yolu  yakın  bir  zamanda  hizmete  girmiş
             Karayolları Genel Müdürlüğü yet-  olacaktır.
          ki  alanı  içerisinde  iken  1997  yılında   Yıllardan  beri  üzerinde  çalışılan  ve
          yapılan bir protokolle yapım, bakım ve   karayolları  müdürlük  binası  önünden  iti-
          onarımı Büyükşehir Belediyesi’ne dev-  baren Kavakyazısına kadar bulvar halin-
                                               de yapılan yolun ağaçlandırma işi bitmiş
          redildi. 2007 yılından itibaren karayol-  olup  asfaltlanmasına  da  başlanmış  bu-
          ları ağından tamamen çıkartılan, uzun   lunmaktadır.
          yıllar  ülke  ölçeğinde  karayolları  taşı-  Bilindiği  gibi  şehrin  gelecekteki  imar
          macılığı işlevini yüklenen bu ana arter,   planı da göz önünde bulundurularak ka-
          kentin kuzeye gelişimi sonucu yerleşim   nalizasyon tesisleri de modern bir şekilde
                                               ele alınmış ve tamamlanmıştır.
          alanı içinde kalmıştır. Bugün bölgelera-  Ankara  yolundan  şehre  girişten  itiba-
          rası yolcu ve yük taşımacılığının da yer   ren Sivas yolu üzerindeki kümbete kadar
          aldığı Kocasinan Bulvarı aynı zamanda   uzanan çevre yolu hizmete girdikten sonra
          kent  içi  ulaşım  amaçlı  yolculuklar  ta-  Ankara istikameti ile Sivas istikameti ara-
                                               sında  sefer  yapacak  bilumum  vasıtalar
          rafından da yoğun olarak kullanılmak-  şehre uğramadan bu yoldan geçeceklerdir.
          tadır.  Kapasite  ve  fiziksel  özellikler,   Ancak yolcu otobüsleri ile yük kamyonla-
          açısından 2x3 şeritli, orta refüjlü, sıcak   rının durumu dikkate alınarak yol boyunca
          asfalt kaplama, birinci kademe yol nite-  çeşitli  akaryakıt  istasyonları  ve  dinlenme
          liğindedir.  Ancak 2 farklı nitelik, kom-  evlerinin yapılacağı bildirilmektedir.
                                                               Hâkimiyet Gazetesi
          pozisyon ve hızdaki (transit ve kent içi)     18 Temmuz 1962 Çarşamba
          trafiği  taşımasının  getirdiği  sorunları
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85