Page 80 - Kayseri İmari Ve Mekansal Gelişimi
P. 80
80 Dördüncü Bölüm
Bulvar, cadde ve sokakların 5 ilçeye dağılımı şu şekildedir.
BULVAR CADDE SOKAK
MELİKGAZİ 28 286 2.320
KOCASİNAN 6 294 1.813
TALAS 8 172 701
HACILAR -- 85 287
İNCESU 6 97 252
Kentin gelişim süreci içinde ortaya
çıkan ve nitelik olarak birbirinden fark- Bir anı, bir haber...
lı karayolu bağlantılarını, üç farklı tür
içinde sınıflamak mümkündür. ÇEVRE YOLU YAKINDA HİZMETE
AÇILACAK
Kocasinan Bulvarı Transit seferler yapan vasıtalar şehre
(Eski Çevre Yol) uğramadan bu yoldan geçecek, yolun ke-
Bunlardan birincisi 1962 yılında narında dinlenme evi ve akaryakıt depo-
yapımı tamamlanan ve yapıldığı yıl- ları kurulması için teşebbüse geçildi.
Şehir içi trafiğinin kesafetini azaltmak
larda Kayseri kentini kuzeyden kuşak- ve Ankara – Sivas şosesini kısaltmak
layarak geçen Kocasinan Bulvarı (eski maksadıyla Karayolları 6. Bölge Müdürlü-
çevreyol) dır. ğü tarafından inşa ettirilmekte olan çevre
yolu yakın bir zamanda hizmete girmiş
Karayolları Genel Müdürlüğü yet- olacaktır.
ki alanı içerisinde iken 1997 yılında Yıllardan beri üzerinde çalışılan ve
yapılan bir protokolle yapım, bakım ve karayolları müdürlük binası önünden iti-
onarımı Büyükşehir Belediyesi’ne dev- baren Kavakyazısına kadar bulvar halin-
de yapılan yolun ağaçlandırma işi bitmiş
redildi. 2007 yılından itibaren karayol- olup asfaltlanmasına da başlanmış bu-
ları ağından tamamen çıkartılan, uzun lunmaktadır.
yıllar ülke ölçeğinde karayolları taşı- Bilindiği gibi şehrin gelecekteki imar
macılığı işlevini yüklenen bu ana arter, planı da göz önünde bulundurularak ka-
kentin kuzeye gelişimi sonucu yerleşim nalizasyon tesisleri de modern bir şekilde
ele alınmış ve tamamlanmıştır.
alanı içinde kalmıştır. Bugün bölgelera- Ankara yolundan şehre girişten itiba-
rası yolcu ve yük taşımacılığının da yer ren Sivas yolu üzerindeki kümbete kadar
aldığı Kocasinan Bulvarı aynı zamanda uzanan çevre yolu hizmete girdikten sonra
kent içi ulaşım amaçlı yolculuklar ta- Ankara istikameti ile Sivas istikameti ara-
sında sefer yapacak bilumum vasıtalar
rafından da yoğun olarak kullanılmak- şehre uğramadan bu yoldan geçeceklerdir.
tadır. Kapasite ve fiziksel özellikler, Ancak yolcu otobüsleri ile yük kamyonla-
açısından 2x3 şeritli, orta refüjlü, sıcak rının durumu dikkate alınarak yol boyunca
asfalt kaplama, birinci kademe yol nite- çeşitli akaryakıt istasyonları ve dinlenme
liğindedir. Ancak 2 farklı nitelik, kom- evlerinin yapılacağı bildirilmektedir.
Hâkimiyet Gazetesi
pozisyon ve hızdaki (transit ve kent içi) 18 Temmuz 1962 Çarşamba
trafiği taşımasının getirdiği sorunları