Page 97 - Kayseri İmari Ve Mekansal Gelişimi
P. 97

Kayseri’nin İmarı ve Mekânsal Gelişimi  97

                                                 ağaç  dalı  biçiminde  ve  çoğu  kez  do-
                Sonra otobüsler altı aydan beri servis-
             te bulunduğu halde belediyemiz hala mü-  lambaçlı sayılabilecek hatlar boyunca
             kemmel ve esaslı bir tamirhane tesis ve   yayılarak  ulaşmaktadır.  Hatlar  genel-
             bir garaj temin edememiştir. Makinelerin   likle  30  dakikalık  ortalama  yolculuk
             üç ayda bir olsun elden geçirilip, noksan-  süresindedir.
             larını ikmal, eksikliklerini itmam, kırılanları
             tamir edebilecek bir yeri hala ve hala yok-  Büyükşehir Belediyesi Otobüs İş-
             tur. Eğer olsaydı, aylardan beri şu maro-  letmesi 2005 yılında Büyükşehir sınır-
             ken  koltuklar  tamir  ettirilir  ve  makineler   larının genişlemesi ile birlikte Melik-
             elden geçirilirdi.
                Bundan  iki  ay  önce  Ankara’da  ça-  gazi ve Kocasinan ilçeleri içerisindeki
             lışmak  üzere  Ankara  Belediyesi  emrine   sefer  sayılarını,  Talas-Hacılar  ve  İn-
             gönderilen  en  güzel  beş  otobüsümüz,   cesu ilçesi ile birlikte sınırlarına dâhil
             Ankara’ya  vardığı  gün  derhal  tamirha-  edilen 19 beldeye de genişleterek halk
             neye  sokulmuş,  temizlenmiş,  boyanmış   otobüsleri  ile  birlikte  oluşturulan  ha-
             tamir görmüş ve servise ondan sonra çı-
             kartılmıştır. Ta o zaman Ankara Belediyesi   vuz sistemi ile 251 hatta toplu taşımın
             işletme servisi otobüslerin haline acımış-  önemli kısmını gerçekleştirmektedir.
             lardı.  Bunu  mevsuk  olarak  haber  aldık.
             Yarın  Ankara’dakiler  yepyeni  ve  eskisin-  Servis Araçları
             den daha güzel bir halde döneceklerdir.   Kayseri’de  işletme  yapan  servis
             Onlara bakıp ta imrenerek keşke hepsini
             de Ankara’ya gönderseydik diye içimizde   araçları  iki  kategoride  değerlendiril-
             bir pişmanlık duyacağımız muhakkaktır.   mektedir. Bunlardan ilki, öğrenci ser-
                Her  şeyi  yapmak  ve  yaratmak  kolay   visleri  olup,  öğrenci  servisleri  odası
             bir iş değildir. Bu doğru!.. Fakat asıl me-  çatısı altında örgütlenmişlerdir. Kayıtlı
             sele yapılanı yaşatmaktır. İşte şimdi bele-
             diyemiz bu mühim mesele ile karşı karşı-  44 şirket ve bu şirketlerde faaliyet gös-
             ya bulunmaktadır.                   teren 750 araç, öğrenci taşıma çalışma-
                Eğer  belediyemiz  pek  yakın  bir  za-  sını  sürdürmektedir.  Okulların  hemen
             manda harekete geçipte serviste bulunan   hemen  her  semtten  öğrenci  aldığı  ve
             bütün otobüsleri sıra ile esaslı bir tamir-  herhangi bir kısıtlamanın olmadığı şe-
             den geçirmezse bunlar için şehir dışında
             şimdiden  ve  hiç  durmadan  otobüs  me-  hirde her semte servis yapılmaktadır.
             zarlığı hazırlamalıdır.                    Servis taşımacılığının ikincisi,
                Otobüsler  çok  fena  bir  durumdadır.   işçi-memur  taşımacılığının  yapıldığı
             Geçen  her  zaman  belediyemizin  zararı-
             na çalışıyor. Buna acil bir çare bulunması   servislerdir.  Bu  amaçla  şehirde  650
             Belediyemiz için hem bir borç hem de bir   araçlık bir filo hizmet vermektedir. Ge-
             vazifedir.  Çünkü  heder  olan  şey  senede   nelde  servis  yapılan  yerler;  Organize
             200 bin lira gelir getiren bir millet emane-  Sanayi Bölgesi, Ana Tamir Fabrikası,
             tidir.
                               Yazan: Sahir Üzel  DSİ,  Hava  İkmal  Bakım  Komutanlı-
                               Kayseri Gazetesi  ğı, 12. Hava Üssü, Karayolları Bölge
                          5 Aralık 1945 Perşembe  Müdürlüğü’dür.  Genellikle  düşük  üc-
               (Pazartesi ve Perşembe Günleri çıkar İl   retlerle  çalışan  ve  ulaşım  için  bütçe
                                      Gazetesi)  ayırma  imkânları  kısıtlı  olan  işçilere
                                                 ulaşım hizmeti sunarak, aynı zamanda
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102