Page 107 - Kayseri İmari Ve Mekansal Gelişimi
P. 107

Kayseri’nin İmarı ve Mekânsal Gelişimi  107

            Euro’ya gerçekleştirilmiş olan Kayseri raylı sistemi aynı hatta metro olarak pro-
            jelendirilip ihale edilmiş olsa idi 600 milyon Euro’nun altında gerçekleştirilemez-
            di. Bu miktarın finansmanı borçlanarak olsa da Kayseri açısından karşılanamaz
            olarak görüleceğinden rafa kaldırılması kaçınılmazdı.
                Ayrıca  uzun  bir  süreçte  ancak  Kayserili  bir  Başbakanın  görev  süresinde
            Devlet Planlama Teşkilatı’nda ve Hazine Müsteşarlığı’nda onaylanan hafif raylı
            sistem projesinin böyle ihtiyaç olmayan bir sistem ve yüksek maliyetli olarak
            onayının hiçbir şekilde mümkün olmayacağı açıktır.

                Genel olarak kamuoyunda yaygın olarak oluşmuş bir kanaat ise, tramvay
            veya hafif raylı sistemin eskimiş ve terk edilmekte olan bir sistem, metronunsa
            gelecekte de kullanılacak çağdaş bir sistem olduğu ile ilgilidir. Fakat gerçek bu
            şekilde değildir. Hangi şehrin, hangi hatlarında tramvay, hafif raylı sistem veya
            metro yapılacağı, o şehir ve hatla ilgili elde edilmiş olan bilimsel verilerle, uzman
            ekiplerce verilen kararlar sonucunda uygulamaya konulur. Bunun en açık ve çar-
            pıcı örneği 10 milyon nüfuslu dünyanın belli başlı metropollerinden birisi olan
            Paris de mevcut metro sistemine ilave olarak, şehri çepeçevre saran hafif raylı
            sistem hattının 2008 yılı içerisinde tamamlanarak işletmeye alınmasıdır.

















            Paris                                Frankfurt

















            Rotterdam                            Stockholm
                     Avrupa’nın bütün gelişmiş kentlerinde hafif raylı sisteme rastlayabiliriz.
   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112