Page 107 - Kayseri İmari Ve Mekansal Gelişimi
P. 107
Kayseri’nin İmarı ve Mekânsal Gelişimi 107
Euro’ya gerçekleştirilmiş olan Kayseri raylı sistemi aynı hatta metro olarak pro-
jelendirilip ihale edilmiş olsa idi 600 milyon Euro’nun altında gerçekleştirilemez-
di. Bu miktarın finansmanı borçlanarak olsa da Kayseri açısından karşılanamaz
olarak görüleceğinden rafa kaldırılması kaçınılmazdı.
Ayrıca uzun bir süreçte ancak Kayserili bir Başbakanın görev süresinde
Devlet Planlama Teşkilatı’nda ve Hazine Müsteşarlığı’nda onaylanan hafif raylı
sistem projesinin böyle ihtiyaç olmayan bir sistem ve yüksek maliyetli olarak
onayının hiçbir şekilde mümkün olmayacağı açıktır.
Genel olarak kamuoyunda yaygın olarak oluşmuş bir kanaat ise, tramvay
veya hafif raylı sistemin eskimiş ve terk edilmekte olan bir sistem, metronunsa
gelecekte de kullanılacak çağdaş bir sistem olduğu ile ilgilidir. Fakat gerçek bu
şekilde değildir. Hangi şehrin, hangi hatlarında tramvay, hafif raylı sistem veya
metro yapılacağı, o şehir ve hatla ilgili elde edilmiş olan bilimsel verilerle, uzman
ekiplerce verilen kararlar sonucunda uygulamaya konulur. Bunun en açık ve çar-
pıcı örneği 10 milyon nüfuslu dünyanın belli başlı metropollerinden birisi olan
Paris de mevcut metro sistemine ilave olarak, şehri çepeçevre saran hafif raylı
sistem hattının 2008 yılı içerisinde tamamlanarak işletmeye alınmasıdır.
Paris Frankfurt
Rotterdam Stockholm
Avrupa’nın bütün gelişmiş kentlerinde hafif raylı sisteme rastlayabiliriz.