Page 126 - Kayseri İmari Ve Mekansal Gelişimi
P. 126
126 Dördüncü Bölüm
Şehirlerarası otobüs terminali ile eş zamanlı olarak kompleksin hemen ya-
nına şehrin batı istikametinden gelen ilçe ve beldelerin yolcu taşımacılığı yapan
otobüs ve minibüsler için batı terminali yapılarak hizmete açıldı.
Aynı şekilde şehirdeki trafik yoğunluğunu azaltarak, düzenli, hale getir-
mek amacıyla Mimarsinan Kavşağı’nın batısında Oto Galericiler Sitesinin bi-
tişiğindeki alana Doğu Terminali inşa edildi. 1980’li yıllarda, bugünkü Melik-
gazi Belediyesi’nin bulunduğu alandan Tuna Caddesi’nin üzerine taşınmış olan
Bünyan Garajı, 2007 yılından itibaren sözü edilen alanda Doğu Terminali olarak
hizmete girdi. Bu alanda 220 adet yeni iş yerleri eski Bünyan Garajı esnafı tara-
fından inşa edildi. Böylece şehrin doğu yönündeki ilçe ve beldelerden şehre gelen
toplu taşım araçlarının şehir trafiğinde meydana getirdiği yoğunluğun azaltılması
ve daha düzenli hale getirilmesi sağlandı.
Gerek doğu ve batı terminalleri, gerekse 1 Ocak 2008 tarihinde hizmete açı-
lan yeni şehirlerarası otobüs terminali bu dönemde Büyükşehir Belediye Başkan-
lığı yapan Mehmet Özhaseki’nin şehrimize kazandırdığı önemli mimari eserler-
dendir.
Kayseri’de havayolu taşımacılığı da gittikçe yükselen bir çizgi takip eder.
1981 yılında Türk Hava Yolları, Kayseri’ye, İstanbul’dan haftada 4 gün sefer
yapmaktaydı. Aynı yıl talebin yeterli olmaması nedeni ile uçuşlar kaldırılmıştı.
Devlet Hava Meydanları İşletmesi, Kayseri Havaalanı 15 Kasım 1998’de
sivil hava trafiğine açılmıştır. Bu tarihe kadar Erkilet 12. Hava Ulaşım Üs Ko-
mutanlığı girişine İl Özel İdaresi ve Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılan
2 odalı basit bir binada terminal işletmeciliği yapılmaktaydı. Uzun uğraşılar ve
planlamalar neticesinde kasım 1998’de hizmete açılan ve DLH Genel Müdürlüğü
tarafından yaptırılan terminal binası 2007 yılı haziran ayına kadar iç ve dış hatlar
binası olarak birlikte kullanıldı.
1998 yılında haftada ortalama 2 sefer ile başlayan hava yolu yolcu ta-
şımacılığı, 2007 yılında iç ve dış hat uçuşu olarak haftalık 128 sefere çıkmıştır.
1999 yılında 111.176 olan yolcu sayısı 2007 yılında 765.306’ya ulaştı. Yolcu yo-
ğunluğundaki bu süratli artış neticesinde yeni dış hatlar terminali yapılarak hazi-
ran 2007’de hizmete açılmış olmasına rağmen iç hatlar terminali yetersiz duruma
geldi. Bunun üzerine 2009 yılında iç hatlar terminal binası yıkılarak yenisinin
inşasına başlandı. Yeni iç hatlar terminali ve VIP binası 2010 yılında hizmete
açıldı.