Page 125 - Kayseri İmari Ve Mekansal Gelişimi
P. 125

Kayseri’nin İmarı ve Mekânsal Gelişimi  125

            olan bölge hem çevre yola direkt bir bağlantı kurabilme imkânı vermeli, hem de
            şehir merkezine uygun bir mesafede olmalıdır. Ayrıca şehrin tüm bölgelerinden
            rahatça ulaşabilme imkânı bulunmalı ve üzerinde tüm ihtiyaçlara cevap verebile-
            cek tarzda planlama yapılabilecek büyüklükte olması gerekmektedir.
                Kayseri, kamuoyunun önünde gerçekleştirilen değişik uygun terminal alanı
            arayışları 2005 yılında sonuçlandı. Bu alan daha önce Orman Bakanlığı tasarru-
            funda iken özelleştirme kapsamında ihale ile özel sektöre geçen, Kayseri – Anka-
            ra karayolunun 6. km.’sinde 80.000 m  alana sahip olan, yeni yapılan çevre yola
                                              2
            4 km. lik bir yol ile bağlantının sağlanabileceği çok fonksiyonel bir alandı.
                İki  yıl  süren,  Kayseri’den  ve Ankara’dan  proje  bürolarının  hazırladıkları
            öneriler içerisinden seçilen projenin gerçekleştirilmesi amacıyla 2006 yılı Tem-
            muz ayında yapım ihalesi gerçekleştirildi. Mimari projeleri mimar Bahadır Kul
            tarafından hazırlanan yeni şehirlerarası otobüs terminali 2007 yılı Ağustos ayında
            tamamlandı.
                İçerisinde acente ofisleri, bilet satış gişeleri, restoranlar, araç kiralama ofis-
            leri, market ve kafeterya ile okuma ve dinlenme salonları bulunan yeni terminal
            8.000 m  inşaat alanına sahiptir.
                    2
                Çevresinde ise otobüsler için 38 araçlık peronlar, 50 otobüs için ayrıca park
            yerleri ve 300 araçlık yolcular için otopark alanı bulunmaktadır.
































                                   Eski şehirlerarası otobüs terminali
   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130