Page 125 - Kayseri İmari Ve Mekansal Gelişimi
P. 125
Kayseri’nin İmarı ve Mekânsal Gelişimi 125
olan bölge hem çevre yola direkt bir bağlantı kurabilme imkânı vermeli, hem de
şehir merkezine uygun bir mesafede olmalıdır. Ayrıca şehrin tüm bölgelerinden
rahatça ulaşabilme imkânı bulunmalı ve üzerinde tüm ihtiyaçlara cevap verebile-
cek tarzda planlama yapılabilecek büyüklükte olması gerekmektedir.
Kayseri, kamuoyunun önünde gerçekleştirilen değişik uygun terminal alanı
arayışları 2005 yılında sonuçlandı. Bu alan daha önce Orman Bakanlığı tasarru-
funda iken özelleştirme kapsamında ihale ile özel sektöre geçen, Kayseri – Anka-
ra karayolunun 6. km.’sinde 80.000 m alana sahip olan, yeni yapılan çevre yola
2
4 km. lik bir yol ile bağlantının sağlanabileceği çok fonksiyonel bir alandı.
İki yıl süren, Kayseri’den ve Ankara’dan proje bürolarının hazırladıkları
öneriler içerisinden seçilen projenin gerçekleştirilmesi amacıyla 2006 yılı Tem-
muz ayında yapım ihalesi gerçekleştirildi. Mimari projeleri mimar Bahadır Kul
tarafından hazırlanan yeni şehirlerarası otobüs terminali 2007 yılı Ağustos ayında
tamamlandı.
İçerisinde acente ofisleri, bilet satış gişeleri, restoranlar, araç kiralama ofis-
leri, market ve kafeterya ile okuma ve dinlenme salonları bulunan yeni terminal
8.000 m inşaat alanına sahiptir.
2
Çevresinde ise otobüsler için 38 araçlık peronlar, 50 otobüs için ayrıca park
yerleri ve 300 araçlık yolcular için otopark alanı bulunmaktadır.
Eski şehirlerarası otobüs terminali