Page 128 - Kayseri İmari Ve Mekansal Gelişimi
P. 128

128  Dördüncü Bölüm

             Avrupa kentlerinde, yerleşim bölgelerinde açık bölge otoparkları, şehirler-
          deki çevre düzenlemelerinin ayrılmaz bir parçası olarak görülmüştür. Gelişmiş
          tüm ülkelerde kentler, her santimetre karesi ilmek ilmek dokunmuş, insan eli-
          nin değmediği ve özenle düzenlenmemiş hiçbir alanın bırakılmadığı, medeniyet
          alanlarıdır.

             Şehir imar planları sadece alan kullanımlarının tespitine yarayan belgeler
          değildir. Aynı zamanda kentteki ortak kullanım alanları da bu planlamanın konu-
          sudur. Fakat ortak kullanım alanları sadece imar planları ile değil, en ince detay-
          larına kadar ele alınarak projelendirilip uygulama duyarlılığı gerektirir. 1995 yı-
          lından itibaren Kayseri’de bölge otoparkları ile ilgili oldukça özgün bir planlama
          çalışması gerçekleştirilmeye başlanarak bu planlama çalışmaları doğrultusunda
          bölge otoparkları düzenlemeleri yapıldı.
             Bir taraftan konut ve ticaret bölgelerindeki otopark taleplerine cevap veril-
          meye çalışılırken, diğer taraftan bu otopark düzenlemeleri çevre düzenlemeleri-
          nin önemli bir parçası olarak kullanıldı. Tamamen şehrimize mahsus planlama
          figürlerinden birisi olan bölge otoparkları, imar planında bölge otoparkı olarak
          planlanmış ve mülkiyeti kamuya geçmiş tüm kentsel alanlarda gerçekleştirildi.

             Yeniden düzenlenen cadde ve bulvarların bazen bir tarafında bazen de her
          iki tarafında caddeye 90 derece açı ile yerleştirilmiş, cadde boyunca devam eden
          otopark düzenlemeleri bu dönemde şehirde gerçekleştirilmiş düzenlemelerin ka-
          rakteristik özelliğidir.





























                                 Şehrimize özgü bölge otoparkları
   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133