Page 128 - Kayseri İmari Ve Mekansal Gelişimi
P. 128
128 Dördüncü Bölüm
Avrupa kentlerinde, yerleşim bölgelerinde açık bölge otoparkları, şehirler-
deki çevre düzenlemelerinin ayrılmaz bir parçası olarak görülmüştür. Gelişmiş
tüm ülkelerde kentler, her santimetre karesi ilmek ilmek dokunmuş, insan eli-
nin değmediği ve özenle düzenlenmemiş hiçbir alanın bırakılmadığı, medeniyet
alanlarıdır.
Şehir imar planları sadece alan kullanımlarının tespitine yarayan belgeler
değildir. Aynı zamanda kentteki ortak kullanım alanları da bu planlamanın konu-
sudur. Fakat ortak kullanım alanları sadece imar planları ile değil, en ince detay-
larına kadar ele alınarak projelendirilip uygulama duyarlılığı gerektirir. 1995 yı-
lından itibaren Kayseri’de bölge otoparkları ile ilgili oldukça özgün bir planlama
çalışması gerçekleştirilmeye başlanarak bu planlama çalışmaları doğrultusunda
bölge otoparkları düzenlemeleri yapıldı.
Bir taraftan konut ve ticaret bölgelerindeki otopark taleplerine cevap veril-
meye çalışılırken, diğer taraftan bu otopark düzenlemeleri çevre düzenlemeleri-
nin önemli bir parçası olarak kullanıldı. Tamamen şehrimize mahsus planlama
figürlerinden birisi olan bölge otoparkları, imar planında bölge otoparkı olarak
planlanmış ve mülkiyeti kamuya geçmiş tüm kentsel alanlarda gerçekleştirildi.
Yeniden düzenlenen cadde ve bulvarların bazen bir tarafında bazen de her
iki tarafında caddeye 90 derece açı ile yerleştirilmiş, cadde boyunca devam eden
otopark düzenlemeleri bu dönemde şehirde gerçekleştirilmiş düzenlemelerin ka-
rakteristik özelliğidir.
Şehrimize özgü bölge otoparkları