Page 61 - Kayseri İmari Ve Mekansal Gelişimi
P. 61

Kayseri’nin İmarı ve Mekânsal Gelişimi  61

                Aynı dönemde, bölgenin mevzii imar planı, istimlâk ve proje işleri tamam-
            lanmış, alt yapısı ihale edilmiş, kurulacak fabrikalarda 50.000 işçinin istihdam
            edileceği varsayılmıştır.
                Şehirde 91.546 konut bulunmaktadır. Konuttaki ortalama kişi sayısı 4.19,
            ortalama konut büyüklüğü 115 m ’dir. Konut üretiminde kooperatiflerin önemli
                                          2
            rolü bulunmaktadır. Bu yıllarda kamu kuruluşlarında çalışanlar kooperatiflerde
            örgütlenerek konut sahibi olmaktadırlar.
                Şehirde toplam 32 adet park bulunmakta bunların toplam alanları 541.100
              2
            m , kişi başına düşen yeşil alan miktarı 1.43 m ’dir.
                                                     2
                Kentin  doğusunda  1976  yılında  kurulmuş  olan  Erciyes  Üniversitesi  he-
            nüz  emekleme  dönemini  yaşamakta,  üniversiteye  bağlı,  Tıp,  Fen-Edebiyat,
            Mühendislik, İlahiyat ve İktisadi-İdari İlimler Fakülteleri bulunmaktadır. Top-
                         2
            lam  700.513m   alana  sahip  üniversitede  4.533  öğrenci  öğrenim  görmektedir.
            5.000.000 m ’lik bir kampus alanı Bayındırlık ve İskân Bakanlığınca ayrılmış ise
                       2
            de ancak 70 hektarlık kısmı kamulaştırılmıştır.
                Ankara-Sivas bağlantısı olan çevreyolu ve Sivas Caddesi ile onun devamı
            Osman Kavuncu Caddesi kent içi trafiğin omurgasını oluşturmaktadır. Kent içi
            trafiği taşıyan diğer ana caddeler İstasyon Caddesi, Mustafa Kemal Paşa Bulvarı,
            Talas Caddesi ve Fırat Caddeleridir.
                Kent içindeki yolların %72’si asfalt, %15’i parke, %13’ü topraktır. Bu yıl-
            larda dahi mevcut bir trafik sıkışıklığından söz edilmekte, en önemli nedenleri
            olarak, merkezde otopark, sinyalizasyon, üst ve alt geçitlerin olmayışı gösteril-
            mektedir. 29
                1986 yılı itibarı ile şehirdeki toplam araç sayısı, 15.948’i otomobil, 3.559’u
            motosiklet, 7.625 i ise kamyon ve kamyonet olmak üzere 30.155’tir. Bu rakamlar
            tüm il genelini kapsamaktadır.

                Kayseri şehrinin toplu taşımı 3 farklı sistemle yürütülmektedir.
                - Belediye şehir içi otobüsleri
                 Belediyenin 32 oturulacak 26 ayakta durulacak yer olmak üzere 58 kişi ka-
            pasiteli 91 otobüsü vardır. O yıllarda otobüslerin son durağı yine şehir merkezin-
            de olmak üzere 36 hattı bulunmaktadır.
                - Özel minibüsler

                 Tespit edilmiş hatlarda, mahallelerde ve merkez bağlantısında 434 minibüs
            çalışmaktadır.


            29  Bülent Berksan, Kayseri İmar Planı Araştırması, Temmuz 1986.
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66