Page 48 - Kayseri İmari Ve Mekansal Gelişimi
P. 48

48   Üçüncü Bölüm

             Eski sanayi ve devamında eski terminal alanı koyu siyah tarama ile öneri
          sanayi bölgesi olarak gösteriliyor. Anlaşılan o ki, eski terminal daha sonra sana-
          yi bölgesinden koparılarak terminal alanına dönüştürülmüş. Eski terminalin gü-
          ney batısında bugünkü Aydınlıkevler Mahallesi’nin bulunduğu alanda yaklaşık
          325.000 m ’lik alanda tribünlü At Koşu Sahası ve Cirit Meydanı olmak üzere
                   2
          bugünkü manada bir hipodrom planlanmış. Şehrin en batı yöndeki planlaması
          bu  kullanımla  sona  eriyor.  Çevreyol  22  metre  genişliğinde,  hemen  kuzeyinde
          ise  yeşil  doku  içerisinde  mevcut  resmi  ve  umumi  binalar  taraması  ile  D.D.Y.
          ikametgâhları gösterilmiş. Çevreyol doğu istikametinde İstasyon Caddesini geç-
          tikten hemen sonra güneyden gelen ana arterle birleşerek sona eriyor.
             Eski stadyumun güney ve batısından dolaşan dere yatağının oldukça geniş
          olarak  Sahabiye  Mahallesi  içinden  büyük  bir  yay  çizerek  Behice Yazgan  Kız
          Lisesi’nin yanından Dikimevi arsasının doğusuna kadar uzandığı güzergâh rahat-
          ça görülebiliyor. Bugünkü Mustafa Kemal Paşa Bulvarı’nın Kartal’dan Büyük-
          şehir Belediyesi önüne kadar devam ettiği, bu kısmında şehir çevre yolu olarak
          gösterildiği ve 24.5 metre genişliğinde olduğu, Büyükşehir Belediyesi önünden
          bugünkü Sanayi Odasına kadar olan bağlantının planlarda bulunmadığı görülü-
          yor. Yine aynı şekilde Sivas Caddesi’nin de Mustafa Kemal Paşa Bulvarı ile kesi-
          şiminden doğuya doğru devam etmediği ve bu noktada sonlandığı görülüyor.
             Şehir planının dış çeperlerinde büyük ölçekli parkların planlandığı bu unsu-
          run bazı bölgelerdeki yoğunlaşmasından dolayı şehir planlamasının yer yer pey-
          zaj planlaması olarak algılanabilecek duruma dönüştüğü izlenimi ediniliyor.
             Şehrin içindeki en geniş bulvarın 52 metre genişlikle İnönü Bulvarı olarak
         planlandığı, kuzeye doğru devamında Devlet Hastanesinin önünden itibaren 29.5
         metre genişliğe düşerek tren garına ulaştığı görülüyor.
             Konut alanlarının çok az bir kısmında (genellikle merkeze yakın) B3 olarak,
         blok 3 katlı önerildiği bunun dışında daha fazla katlı yapılaşmanın hiç önerilme-
         diği görülmekte.

             İstasyon caddesi üzerinin B3 (blok 3 katlı) Hastane Caddesi ile İstasyon Cad-
         desi arasındaki Orta mahalle olarak bilinen bugünkü Mimarsinan Parkı alanının
         A2 ve B2 (ayrık ve blok 2 katlı) konut olarak planlandığı görülüyor.

             Osman Kavuncu Bulvarı’nın (İstanbul Caddesi olarak geçiyor) kuzeyinde
         planlanan sanayi bölgesinin, İstanbul Caddesi’ne paralel 2 konut adasından sonra
         sanayi alanına dönüştüğünü, 13 büyük sanayi adasından oluştuğunu, tam ortasın-
         da 2 büyük park adasının planlandığını (bugünkü sanayi cami alanı) görüyoruz.
             Planlamada aynı konut adası içerisinde (planlamada pek rastlanmayan bir
         şekilde) hem ayrık nizam hem blok nizam yapılaşmayı önerdiği adalar bulun-
         makta.
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53