Page 14 - Kayseri Ansiklopedisi Cilt 2
P. 14
KAYSER‹ ANS‹KLOPED‹S‹ DİN / 5 [485]
Efendi, Yahyalılı”, DİA, İstanbul 1997, XVI. s.
318-319; Mehmet Emin Ay, “İncelikle İrşâd Eden
Bir Velî: Yahyalılı Hacı Hasan Efendi Hazretle-
ri”, Yenidünya, (Ocak 2007), S. 159, s. 38-40.
YUSUF TURAN GÜNAYDIN
DİNÇ, HASAN
Yazar, eğitimci (Yahyalı, 1955- ). İlkokulu
Yahyalı’da, ortaokul ve liseyi ise Develi’de
bitirdi (1976). Kayseri İlahiyat Fakülte-
sinden mezun oldu (1980). Millî Eğitim
Bakanlığında öğretmenlik görevine atan-
dı (1980). Cezayir ve Suudi Arabistan’da
Arap dili ve edebiyatı alanında uzmanlık
eğitimi aldı (1987-1989). Değişik gazete
ve dergilerde yayın yönetmenliği ve ya-
zarlık yaptı.
Eserleri: İnsan, İnsan Hakları ve İhlal-
leri (1996). Cami-i Kebir'de dışarıya taşan bir cuma namazı (N. Harman)
Kaynakça: Işık, TEKAR, C. 3, s. 1062.
YAYIN KURULU
kendi kolektif hafızasında birleştirerek
özel bir İslam şehri pratiğine imkân ver-
DİNÇARSLAN, GÜNER mesinden kaynaklanmaktadır. Kendi
Şair (Bünyan, 1 Ocak 1961- ). İlköğrenimi- pratiğinde farklı olanı dışlamayan bu öz-
ni Bünyan Namık Kemal İlkokulunda gün şehir kültürünün, tarihsel planda sa-
yaptı. Daha sonra Kayseri Atatürk Ortao- dece yapılar ve mimari eserlerle sınırlı
kulunu ve Kayseri Sümer Lisesini bitirdi. kalmayan, gündelik hayat ilişkilerine
Ardından Açık Öğretim Fakültesi Kamu yansıyan bir etkileşimle şekillendiği söy-
Yönetimi Bölümüne kayıt yaptırdı. Bir lenebilir. Kayseri bu anlamda İslam şe-
süre Kayseri Kocasinan ilçesi Meclis Ü- hirlerinin genel karakteristiklerini zaman
yeliği yaptı. Birçok dernekte kurucu ve ü- içerisinde öne çıkarmayı başarmış ol-
ye olarak çalıştı. Yazmış olduğu şiir ve makla birlikte, kendi toplumsal yapısının
hikâyeleri Erciyes, Ece, Çemen, Yeniden farklılığında özel bir yere sahip olmuştur. Güner Dinçarslan
Diriliş gibi dergilerde yayımlandı. Kayseri’de dinî hayatın özellikleri, sosyo-
Eserleri: Sevda Duygularına Ellerimle ekonomik ve sosyokültürel yapısından
Dokundum (2002); Ve Kar Yağdı Üzeri- bağımsız anlaşılamaz, ancak elbette bu
mize (2009); Mucize (2009). yapısal özelliklerin yine kendine özgü bir
ALİM GERÇEL
tarihsel süreçte şekillendiği de göz önün-
de tutulmalıdır. Kayseri’de dinî hayatın
DİNÎ HAYAT
Tarihsel geçmişinde birçok kültüre ev sa- tarihsel arka planı, geçmişte olduğu gibi
günümüzde de belirgin bir şekilde dinle
hipliği yapan Kayseri, siyasî ve kültürel
öneminden dolayı sayısız istila ve yağma- ilgili anlayış, zihniyet, tutum, davranış ve
lara uğramış, ancak Türk İslam hâkimi- eğilimlerin kökünde yer alan bir çıkış
yetinde farklı inanç ve kültürlerin huzur noktasını oluşturur. Günlük pratiklerde
içinde yaşadığı bir şehir olmuştur. Kayse- pek de fark edilmeyen bu olgu, yaşam
ri her ne kadar geçmişte dinî ve kültürel tarzının ayrıntılarına inildiğinde, dinî uy-
bakımdan farklı toplulukları ortak bir ya- gulama ve pratiklerde, konuşma ve eğ-
şam dünyasında buluşturmuşsa da, onun lenme biçimlerinde, yeme-içmeden, giyi-
aynı zamanda İslam şehir tipolojisinin nip kuşanmaya, misafire ve yabancıya
kendine özgü şehirlerinden biri olduğu karşı tutumlardan, ziyaret ve törenlere
açıktır. Kayseri’nin tarihsel-kültürel zen- kadar sosyal hayatın bütün ilişki ve sü-
ginliği, bir bakıma farklı din ve kültürleri reçlerine nüfuz etmiştir.